גן ילדים חדש – איך לעזור לילדכם לשמוח בכל בוקר?

מוצרים לגני ילדים לוקו0ט

הילדים גדלים והמסגרות מתרחבות. הליכה לגן חדש מלווה בשמחה והתרגשות ומהולה גם בחששות. איך לעזור לילדכם לשמוח בכל בוקר כשהוא הולך לגן – ואיך אתם, בתור הורים, תוכלו להישאר רגועים? כל זאת ועוד, בכתבה שלפניכם

 

מוצרים לגני ילדים לוקו0ט

אירוע משמח – של פעם בחיים

מעבר לגן ילדים חדש או בכלל (מהמעון או מהבית) מהווה אירוע משמח עבור ההורים. רוב הילדים, כידוע, לא באמת מעכלים לקראת מה הם באים. תבואו ותאמרו “הילדים שמחים, הם אומרים שהם שמחים”. זה נכון, ואין על זה ויכוח. זה מה שהילדים אומרים והם אכן שמחים. זה רק אומר שהסביבה (הורים, משפחה וכדו’) עושים עבודה טובה, שהרי הם גורמים להם להרגיש ולבטא רגשות חיוביים כלפי משהו שהם אינם מכירים עדיין או בדיוק. אך על כל פנים, עדיין, קשה לומר שהילד יכול לחזות סוג של חוויה שכלל אינה מוכרת ומובנת לו.

מנגד, אצל ההורים ושאר הנפשות הפועלות – במשפחה הגרעינית והמורחבת – מה רבה השמחה בקרבם. הילד גדל, משנה לשנה – והזמן “ממש טס…” מבלי לשים לב. כולם מרעיפים אהבה, מתנות ורק מייחלים לרגע הזה, לראות את ילדיהם גדלים בפועל ממש. כך מתחילים להם החיים, וכך הם מתקדמים – זוהי דרכו של העולם.

 

 

 

עליה לגן חדש – שינוי קיצוני

נחזור לילדים: עם כל הציפיה וההתרגשות, ילדים אחרי הכל, חוששים מכל דבר אותו הם לא מכירים – ואף הזכרנו את זה בכתבה “*****כבר לא צריך לפחד מהחושך”. צריך להבין, כניסה לגן חדש, עבור הילד – מהווה שינוי קיצוני לעומת כל מה שהכיר עד עכשיו. כך שגם אם הדברים נראים “משמחים וחמודים”, הם טיפה יותר מורכבים. בואו תראו מה הולך ליפול על הילד הקטן:

  • מעבר בין יחידים – לקבוצות גדולות: כיתת הגן כוללת בתוכה עשרות ילדים. הילד צריך לצאת מעולם המשפחה הגרעינית אל העולם החברתי שנמצא שם בחוץ
  • חוקי המשחק השתנו: ויש לזה כמה הסברים – בגלל שמדובר בקבוצות מסוג אחר, החוקים החברתיים שהיו מוכרים לו עד עתה משתנים. הוא כבר לא צריך להסתדר עם 2 אחים שהיו לו בבית, אלא עם עוד 20+ ילדים, איתם הוא ישחק, יאכל, יריב ויתפייס.
  • הרחק מאמא: הילד נאלץ לצאת מהבית. הוא משאיר את הוריו ואת משפחתו מאחור (נכון, זה רק לכמה שעות, אבל) ואין דבר יותר קשה מכך (בנסיבות אחרות כמובן). את מקומה של האם והאב, תופסות איך לא, צוות הגננות, סייעות. ואת מקומם של המשפחה והאחים – אולי “ילדי הגן”.
  • סדר יום ומיקום: מעתה יצטרך הילד להתרגל למציאות חדשה – סדר יום צפוף ועמוס, בזירה אחרת, הרחק מביתו. השעון מתחיל לקבל משמעות בעולמו של הזאטוט.

אם חשבתם שהחששות והמורכבות הן פרי נחלתם של הילדים, כנראה שטעיתם. קחו את כל הנקודות שהזכרנו, ותחילו אותם על ההורים. אלו הן הדאגות שלהן: כיצד הילד יסתדר, האם יאכל מספיק, האם יתנהג יפה, האם יהנה וכדומה. כשיש מודעות, יש חמלה והבנה, כי ראוי להבין את עולמו של הילד בעת מעבר דראסטי שכזה, ואם ניתן להקל עליו ולשמחו בדבר מה, מוטב לעשות כן.

 

 

 

מה ניתן לעשות כדי להפיג חששות

כמו שכבר כתבנו למעלה, החששות אינם מאפיינים את הילדים בלבד – כי מאותה הסיבה בדיוק, בעוד ההורים שמחים בכך שילדיהם מתחילים בגן חדש, רגשות השמחה וההתרגשות מלווים גם הם בתחושות דאגה וחשש, בכל הנוגע להשתלבות ילדיהם בסדר היום החדש. קיימים אם כן, מספר דרכים להפיג חששות, מה שהכרח ישפר את סיכויי הקליטה של ילדיכם בגן:

  • הכנה מראש – כל הכנה חייבת להיות מראש. לא ניתן להיות “בתוך האירוע” ולבצע הכנה. זה כבר נקרא טיפול בדיעבד, והוא פחות אפקטיבי ופחות עדיף.
  • הדרגתיות – ההכנה צריכה להיות הדרגתית, בשלבים מדודים. ילד לא יבין מהו גן ילדים בהסבר או שיחה אחת.
  • תצפית והסברה – הסברה היא חשובה. חשוב שתשוחחו עם הילד בשפה אותה הוא מבין על מה שמצפה לו. אם הוא יראה שאתם מתלהבים, רוב הסיכויים שהוא יזהה שמדובר בענין חיובי ואף יטמיע זאת. אך אין בהסברה די, ולכן רצוי להראות לו איך נראה גן ילדים, לערוך סוג של תצפית ולהסביר לו מה עושים הילדים בכל שלב. הילד לא יצטרך לדמיין מה זה “גן ילדים”, אלא יזכה לראות זאת במו עיניו עוד לפני שדרך במקום.
  • הערכה מטפחת – הקפידו לומר לילד כמה שאתם גאים בו, על שהוא גדל ועל שהוא הולך לגן ילדים “כמו הגדולים”. ציינו פעולות שעושים בגן ילדים, כדי לחזק את תחושת ההערכה וההערצה שלכם אליו. ילדים קולטים, אגב, מתי מזייפים ומתי משדרים את האמת. האמינו במה שאתם אומרים.
  • קונוטציות משרתות – כשילד מקבל ממתק רק ביום שבת, הוא יבין מתיישהו שמדובר ביום חשוב, מכיוון שיצרנו לו סוג של התניה (בגלל ש/אם יום שבת זה יום חשוב – אז מקבלים ממתק. ממתק מקבלים באירועים משמחים). אתם יכולים כבר עכשיו, לעזור לילד שלכם לאהוב את הגן, את סדר היום ואת הקימה בבוקר וההליכה לגן. איך עושים את זה? יוצרים להם קונוטציות חיוביות, עליהם נכתוב בחלק הבא.

חשוב להדגיש, כי רק שילוב של השיטות יבטיח התחלה “ברגל ימין” עם סיכויים גבוהים לחשק ושמחה בבקרים. לגבי חששות ההורים – מדובר באנשים גדולים, שאם ישכילו להבין שבאמת מלאו את חובתם, אזי אין להם מה לדאוג, אלא רק לשמוח ולהודות, שזכו להיות הורים לילדים כל-כך מקסימים.  בואו נראה איך אפשר להטמיע אצל הילדים, שכל בוקר, הקימה, ההליכה לגן וכו’ הם דברים מיוחדים ומשמחים בפני עצמם.

 

 

 

אביזרים חובה – ציוד לגן ילדים

גן חדש, סדר יום חדש, שנה חדשה – הכל חדש.   כדי לשוות לימים חשובים אלו הרגשה חגיגית ומיוחדת, אנחנו צריכים לגרום לילד להרגיש כך. איך עושים זאת? כן, באמצעות אמצעים חיצוניים, שישמשו כקונוטציה משרתת. אם ילד קם כל בוקר, לבגדים שהוא אוהב, לנעליים שהוא הכי אוהב ללבוש, לתיק, כובע וכדומה – הסיכוי שכל אלו, רק יקלו עליו להתחיל את הבוקר בשמחה וללכת לגן בחשק ובמרץ. זה אינו תחליף כמובן להכנה מנטלית-שיחתית שעל ההורים מוטל לבצע, אלא רק בא להוסיף.

יש כל-כך הרבה אביזרים שאפשר להציע כאן, אך החלטנו לעסוק ב-4 קבוצות מוצרים עיקריות. כמו”כ, השתדלנו להתייחס גם לילדים וגם לילדות. וכמו תמיד, אם אתם סבורים שחסר דגם מסויים שהייתם רוצים לראות, כתבו לנו באמצעות ה“סוכן החכם” שלנו.    אז בואו נתחיל:

 

 

 

תיקים לגן ילדים – לבנים או לבנות – עם דמויות שכולם אוהבים

“תיק-גב, תיק-גב”. למראית עין, זה נראה כמו תיק, אך למעשה זהו עולם ומלואו. התיק מסמל את “הבית”, מכיוון שהוא מאפשר לילד לשים את הבית מאחור, לעזוב אותו, אך עדיין – תמיד אפשר לשים משהו שאני אוהב בתיק ולקחת אותו איתי לגן. התיק מאפשר “העברה” של חלקים קטנים אך משמעותיים (כמו צעצועים, ציורים, טושים וכדו’) מהבית אל הגן, מבלי לסחוב את כל הבית ומבלי להאחז בבית. הנה כמה תיקים מעניינים שמצאנו, חלקם מתאימים לבנים, חלקם לבנות – שכל אחד יחליט מה טוב לילדים שלו 🙂

      

 

תיק גב לילדים – סופר-הירו                                                                    תיק גב לילדים – גן חיות

 

 

תיק מיקי מאוס לילדים

 

 

   

תיק גב לילדים ולילדות – מפרץ ההרפתקאות                                         תיק מיני מאוס לילדות

 

 

          

תיק נוסף לילדים – בעלי חיים שילדים אוהבים                                 תיק פינגווין – ב-4 צבעים לבחירה

 

 

  aeProduct.getSubject()

תיק לגן – מפרץ ההרפתקאות

 

 

תיק-גב – מדורה וחברים                                    תיק קייטנה לילדים – מיקי מאוס

 

 

תיק אוכל – לפתוח כל ארוחת עשר/צהריים בשמחה – במגוון סגנונות

וכמו תיק-הגב, גם כאן, תיק האוכל הוא האמצעי ההשרדותי מס’ 1- שכן המזון, הוא החיים. אפילו ילד קטן מבין שבלי אוכל “לא כיף” בלשון המעטה, ושאף לא אחד אוהב להישאר רעב. זהו צורך בסיסי עטוף בפלסטיק צבעוני. הנה כמה דוגמאות למה שמצאנו לכם:

       

קופסאות חייכניות לילדים                                             קופסה לאוכל עם מקום לסכו”ם – במגוון צבעים

 

 

         

קופסה לאוכל – הלו קיטי – 2 דגמים                      קופסה תרמית לאוכל – ב-31 צבעים

 

 

קופסת אוכל לגן / לבית ספר – בצורת המבורגר

 

 

 

מימיות ובקבוקי שתיה – שילדים אוהבים

ילדים שותים בממוצע פחות ממבוגרים, מכיוון שאין להם מודעות. ילדים צמאים, נוטים לומר שהם רעבים – אך למעשה נוזלים הם שחסרים להם. כדי להתגבר על הבעיה ולחנך למודעות-אישית-תזונאית, קבעה כל גננת, שלכל ילד בקבוק משלו. כן, גם בגן יש משמעת מים, אבל חיובית. מים הם חשובים, אז אם אפשר לגרום לילדים לשתות באמצעי מאוייר וצבעוני, אין מעולה מזה. הנה מה שמצאנו בשבילכם (הכל מרוכז כאן בקישור):

 

 

כובעים לבנים ובנות – גם יפה, גם מגן מהשמש

נראה שאנחנו עוסקים רק ב”סכנות”, אך אין נכון הדבר. השמש מסוכנת לילדים, וגם אם ישתה מספיק, הגוף יכול ללקות ב”מכת חום”, אם ייחשף לחום גבוה באופן קבוע. הכובע יוצר מיסוך מסויים על הקופסה הכי חשובה בגוף: הראש היפה שלהם.   בואו תראו מה מצאנו:

 

aeProduct.getSubject()     aeProduct.getSubject()

כובע שפנפן לילדים – מתאים גם לתינוקות                                             כובע מצחיה לתינוקות

 

     

כובע באטמן לילדים                                               כובע מצחיה נסיכות

 

       

כובע מצחיה סופרמן                                                        כובע קש לילדים – 14 צבעים לבחירה

 

2 (1)      SY1177Z (2)

כובע טמבל לילדים – מעוטר ומעוצב                          כובע נסיכות במגוון צבעים 

 

 

    

כובע חתולי לילדים                                             כובע טמבל – דו צדדי לילדות

בונוס

כמו שאמרנו, היינו יכולים לשים כאן עשרות מוצרים אחרים, אך בחרנו להתרכז ב-4 קבוצות עיקריות. הנה עוד 2 מוצרים נוספים שאולי ישמחו את הילדים שלכם

  • גומיות לשיער – לבנות
  • עט מדבקות

           

עט חותמות צבעוני לילדים                               סט הלו קיטי לשיער – לילדות מגונדרות –

מוצרים נוספים שקשורים לציור, יצירה ואמנות – תוכלו למצוא כאן. זה יכול, ללא ספק, להוות סוג של השלמה לציוד לגן שאתם גם ככה הולכים לרכוש, אז למה להוציא על זה הרבה כסף?

 

 

 

 

 

 

 

עיצוב - בלוג-קו0ט

פתוחים להצעות

הרבה אנשים פונים אלינו בשאלות – לגבי מוצרים שהם מחפשים בנרות או לגבי רעיון שהם רוצים לעשות אך לא יודעים איך. למשל, הכתבה הזו צמחה משאלה שנשאלנו –  איך אפשר להתחיל את השנה בגן החדש ברגל ימין ואיך אפשר להקל על הילד בצורה הכי משמחת? אם יש לכם רעיון מהפכני, אם חוויתם קושי במציאת מוצר / חומר מסויים או שסתם לא בא לכם להוציא מלא כסף בארץ על מוצרים יקרים שניתן להשיג בחצי מחיר ופחות ע”י קניה באינטרנט והזמנה מחו”ל –  ה”סוכן החכם”  מיועד בדיוק בשבילכם. מה זה ה”סוכן החכם” ואיך זה קשור אלינו ואליכם בדיוק?

ה”סוכן החכם”, הוא בעצם מערכת להגשת בקשות – פשוטות, קלות או מורכבות – לכל מיני דברים שאתם מנסים להשיג בכלל – מבחינת זמינות – או מבחינת מחיר, כחלק מהמלחמה ביוקר המחיה. פנו אלינו ב”סוכן החכם”  , כיתבו לנו בפירוט ובקצרה, באופן ברור, מה אתם מחפשים – ונעזור לכם למצוא כל דבר. אהה, כן…. ואולי גם נכין על זה איזו כתבה :). מחכים לכם…

אז עד כאן להיום, ואנו כולנו תקווה – שתצליחו באמת ליישם את מירב הטיפים (ובשאיפה – את כל הטיפים), להפוך את העולם לירוק יותר והכי חשוב – לנסוע בזהירות, בצורה מתוכננת ובטוחה.

כתובת מקוצרת: https://lowc0st.co.il/RC7

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: תוכן מוגן