איך לחסוך בחשבון החשמל – כתבה שניה בסדרה

בכתבה הקודמת עסקנו בדרכים לקיצוץ עלויות החשמל שלכם. הוכחנו שניתן לעשות זאת בעזרת מימוש הנחות לזכאים, שימוש מושכל במכשירי חשמל בשעות מסויימות דווקא, תוך התייחסות לדירוג האנרגטי של המוצרים החשמליים שנמצאים בבית של כל אחד ואחת. בכתבה הבאה, נביא מספר גורמים נוספים שידריכו אתכם איך לחסוך בחשבון החשמל. כתבה שניה בסדרה

“איך לחסוך….?” – אנחנו ממשיכים לשאול בשבילכם. אז אחרי ששרדתם את הכתבה הקודמת – הגיע הזמן לעבור לחלק השני. הפעם נדבר על נושאים הקשורים לקירות הבית שלכם, לבגדים, למשמעות האמיתית של “זמן שווה כסף” ועל עוד הרבה נושאים אחרים שחשובים. יאללה מתחילים – איך לחסוך בחשמל, בשיטות פשוטות וקלות לביצוע

 

איך לחסוך בחשבון החשמל בעזרת בידוד מתאים בקירות הבית לוקו0ט

בידוד – הגורם המסתתר

רוצים לדעת איך לחסוך בחשמל בעזרת קירות, חלונות ודלתות? המשיכו לקרוא: לפני שאתם מדליקים מזגן – בין אם מדובר במצב שחם לכם או קר לכם (או “בבית” – כאילו שלבית יכול להיות קר…:) – נושא הבידוד – הקבוע או המשתנה – יכול להשפיע רבות על צריכת האנרגיה של מכשירי החשמל שלכם ועל ההרגשה שלכם בבית:

  1. לפני שקונים / שוכרים דירה – בודקים את נושא הבידוד – בידקו אם חלק מהבית ממוקם בעליית גג. בין אם כן ובין אם לא – האם לגג יש בידוד? מסתבר שעדיף לגור באמצע הבנין – ובכל מקרה כשאתם במצב סנדוויץ’ – כי יש מישהו שמחפה עליכם.       נושא נוסף הוא מרפסות וחלונות: בידקו שכל התריסים שלמים ולא שבוריםם, בידקו שניתן לסגור אותם. כנ”ל לגבי החלונות עצמם – כל חדירה של אוויר יכול להשפיע על הטמפרטורה בבית – מה שעלול לגרום למכשירי החשמל שלכם לעבוד שעות נוספות. אם מדובר במרפסת ש”סגרו” אותה – הדבר נכון על אחת כמה וכמה: אם היא לא בנויה כחדר מקורי- אז כנראה שהיא בעלת תכונות של מרפסת מקורה.        דבר אחרון: בקיץ או בחורף, בימי חמסין או בימים קפואים – בקרו בדירה – אתם תבינו טוב אם היא מבודדת ברגע שתיכנסו לכל החדרים.
  2. סגירת חללים פנימיים – אם אתם מנסים לשנות טמפרטורה של חדר – תוכלו לייעל את התוצאות אם תסגרו חללים פריפריים, קרי היקפיים: ע”י שתסגרו דלתות של חדרים מקיפים. כן, כן – החום או הקור “בורחים” (או שמא החום / הקור חודר משמה?)
  3. איטום – כפי שכתבנו בסעיף הראשון – יש לוודא אטימות מלאה של כל החלונות, תריסים ואפילו קירות. לפני כמה שנים גרנו בבית חדש מהניילון, ומאחד המתגים – היתה חודרת רוח קרירה. אתם מבינים?
  4. בידוד קירות ותקרה – אם יש לכם – הרווחתם. אם אין לכם, שקלו להוסיף שכבה מבודדת. אתם תתפלאו כאשר תוכלו להיכנס לבית קריר בקיץ ולבית נעים בחורף – מבלי להשתמש במזגן – או מבלי להשתמש בו לאורך זמן.

נושא נוסף הקשור לבידוד הוא נושא הלבוש / בגדים / שמיכות וכדו’ – בזמן ערות או בזמן שינה ובכל עונות השינה. ועוד ניגע בזה. זיכרו שאין להשתגע ולהיות קיצוניים, דהיינו: אם הנושא הוא בר-השגה – מה טוב. אם לא – שאפו לכל התנאים להתקיים.

 

 

איך לחסוך בחשמל בעזרת ניקיון ותחזוקה של מוצרי חשמל לוקו0ט

תחזוקה וניקיון – חוסכים בלכלכוך

מוצרי חשמל עובדים בצורה יעילה- כשהם נקיים. למשל, הידעתם שמחשב נייד או נייח – צובר המון אבק? מה שגורם לו בהכרח להתחמם, משפיע על המהירות לרעה, עלול להזיק לרכיבים הפנימיים ובפועל – גורם לו לצרוך יותר חשמל. מה עושים במקרה כזה? פשוט מנקים. כמובן שצריך להיזהר, ואם אתם לא יודעים איך מפרקים / מחזירים למקום – אל תעשו זאת בעצמכם, אלא העזרו במי שמכיר ויודע.

  1. תנורי חימום – אבק על חוטי התיל / גוף חימום או על הרפלקטור – פשוט גורם לו לעבוד בצורה פחות אפקטיבית
  2. קומקומים / מיחמים – יש להם אהבה מיוחדת לאבנית. נקו אותה! כך תגרמו לגוף החימום לעבוד ביעילות, להאריך חיים וצרוך פחות אנרגיה. (אפשר להשתמש בחומץ, מי מלח או לימון)
  3. נורות – צוברות אבק. אם תנקו אותם “פעם ב…” – תתפלאו שהבית מלא באור, מה שאומר שלא תצטרכו להדליק מיליון נורות.
  4. מכונת כביסה – צורכת המון אנרגיה. חוץ מהמנוע – יש לה גם גוף חימום שמפוצץ באבנית. ניתן להפעיל מכונה ללא כבסים (או עם מעט כבסים לבנים) על חום של 90-100 מעלות, עם כוס אחת של חומץ. גוף חימום נקי – מאריך ימים, עובד ביעילות ובמהירות ואף צורך פחות חשמל בפועל.
  5. דוד שמש – קולטי – שמש – מתמלאים בלכלוך, חול, אבק – מה שפוגע ביעילותם = פחות מים חמים = יותר שעות עבודה של דוד-חשמלי. נקו והיווכחו.
  6. דוד חשמלי – גוף החימום מפוצץ באבנית וחלודה. אפשר להחליף בכמה עשרות שקלים ולזכות לדוד-חשמלי עם גוף חימום שיודע לחמם את המים בצורה מהירה. אחרת, אתם שורפים חשמל לריק. מומלץ להחליף פעם בשנתיים.
  7. מזגן – מילוי גז, ניקוי צינורית ופילטרים (מסננים) – כל אלה גורמים המשפיעים על צריכת האנרגיה של המזגן. לכן, אם המזגן לא מקרר או מחמם כמו שצריך, מלאו גז בעזרת איש מקצוע. ניקוי פילטרים תוכלו לעשות בעצמכם – אחת לחודש.

 

איך לחסוך בחשמל בעזרת תכנון זמן צריכה של מוצרי חשמל לוקו0טתזמון שווה כסף

ובהמשך למה שדיברנו על שעות השיא והשפל, נזכיר שוב את עניין התזמון. מסתבר שתזמון שווה לכם כסף. וזאת מכמה סיבות:

  1. הכל תלוי בשעה – כפי שכבר הסברנו – אם תצליחו לתכנן את פעולת המכשירים צורכי האנרגיה (מכונת כביסה, מייבש ואפילו תנור) – בשעות השפל – תחסכו בכסף. פשוט.
  2.  תכנון כל מכשיר חשמלי ע”י טיימר פנימי – נותן לכם שליטה, ובראש ובראשונה מעלה לכם את המודעות והופך אתכם לצרכנים אחראים יותר.
  3. טיימר פיזי – מה שנקרא “שעון-שבת”, “שעון-עצר” וכדו’ – יכול לצמצם את פעולת המכשיר החשמלי אם תפעילו אותו רק בשעות שאתם צריכים, לסירוגין וכדו’. ולשומרי המסורת מבינכם – “שעון שבת” שמותקן על ארון החשמל – יחסוך לכם מאות עד אלפי שקלים לאורך כל השנה.

תכנון השעות של פעולת מכשירי החשמל – יכול לגרום להם לעבוד פחות, לחסוך לכם חשמל ולהפוך אתכם לצרכנים אחראים ומודעים יותר.

 

 

איך לחסוך בחשמל בעזרת בידוד מתאים ובגדים הולמים לוקו0ט

איך לחסוך בחשמל בעזרת ארון הבגדים – לבוש

איך לחסוך בחשמל עם הארון? לא ולא! ע”י מה שנמצא בו. בהמשך לנושא הבידוד עליו דיברנו, הבידוד הכי טוב הוא הלבוש. בחורף מדובר על לבוש מלא ומחמם, ובקיץ – על לבוש יותר אוורירי. חם לכם / קר לכם? בידקו קודם כל כיצד אתם לבושים. הדבר נכון, על אחת כמה וכמה על ילדים ותינוקות, ש”אין להם פה” לבוא ולומר שקר / חם להם. בידקו מדי פעם את חום גופם – ע”י נגיעה בכפות ידיים, באף ואף מתחת לבגדים בבטן או בגב.

וכאשר בסוף כל יום נכנסים לישון – עניין הלבוש תופס מקום חשוב בנוגע להרגשה שלנו. כמו”כ, דאגו להתאים את השמיכה לעונה המככבת בשנה. אין סיבה שתתכסו בשמיכת פוך עשוי נוצות אווזים באמצע יולי, שתתלוננו שחם לכם אש – ושתדליקו מזגן על 19 מעלות בעוצמה מלאה. נכון ? 🙂 איזון הוא שם המשחק

איך לחסוך בחשמל בעזרת תאורה לוקו0ט

תאורה

איך לחסוך בחשמל על-ידי החלפת טכנולוגיה ישנה בחדשה? בואו נראה…על הנושא הבא אין שום ויכוח: תאורת לד – מכל הדורות החדשים – מניבה עשרות אחוזי חיסכו – בצורה מוכחת – עם תאורה נאה ונעימה. הדבר אמור בדגש מיוחד למוסדות גדולים, שם החיסכון ניכר בצורה בולטת יותר. יישובים חדשים, כדוגמת חריש, שגם ככה נלחמים על תקציבים מועטים, הציבו בכל רחבי היישוב מלכתחילה תאורת רחוב – מבוססת לד, כדי לחסוך עשרות אלפי שקלים בשנה. ניתן לראות מגמה זו גם בערים מבוססות, שלאט לאט, מחליפות תאורות בפארקים וכדו’ לתאורות לד חסכוניות. כל אותן רשויות, הנלחמות על תקציבים, שלפי טענתם – אף פעם לא מספיקים – שואלים את עצמם את אותה השאלה: איך לחסוך בחשמל. אם הם מצאו פיתרון שהוכיח את עצמו, מי אנחנו שנתווכח?

ואם הזכרנו מקודם, כיבוי מכשירי חשמל שאין בהם צורך באותו הרגע, אז למה שלא נסרוק מדי פעם את הבית, כדי לכבות אורות מיותרים.

מכשירי חשמל נוספים שחשוב וניתן לכבות אם אין בהם שימוש הם: טלויזיות מסכים, מערכות קולנוע ורמקולים, מדפסות ומחשבים. אם הם על “מצב שינה” זה עדיף מאשר מצב פעולה – שיקלו לכבות אותם כליל.

 

מוצרים מיוחדים – לחיסכון בחשמל

איך לחסוך בחשמל ולרתום את הטכנולוגיה לטובת הענין? יש תמורה בעד הקריאה! מצאנו לכם כמה מוצרים, בדיוק בהקשר לנושאים עליהם דיברנו ושעונים לשאלה שמעסיקה את כולנו, הרי הם לפניכם:

 

8

נורות וינטאז’ – ב-3 סגנונות – בעלות אור מרהיב – 4 עוצמות לבחירה – תוכלו להשיג כאן – נורות לד נוספות תוכלו להשיג כאן

 

מכשיר המודד מתח / כח / זרם במכשיר אליו הוא מחובר עם צג לד דיגיטלי – ניתן להשיג כאן

 

 

טיימר אנלוגי - שעון שבת קומפקטי - אתם קובעים את זמן

טיימר אנלוגי – שעון שבת קומפקטי – לתזמון פעולת מוצרים חשמליים – ניתן להשיג כאן

 

 

 

טיימר אלחוטי וויפי - שעון שבת אלחוטי - מגיע עם אפליקציה

טיימר אלחוטי ווייפי – שעון שבת אלחוטי – כולל אפליקציה – לשליטה על כל שקע, ניתן להשיג כאן

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

טיימר דיגיטאלי אלחוטי – שעון שבת – שליטה מרחוק על מוצרי חשמל – ניתן להשיג כאן

 

 

מפצל שקעים אלחוטי + אפליקציה ייעודית – 3 שקעי USB – ניתן להשיג כאן

 

 

ולסיום: לא חייבים להפעיל מדיח כלים, אפשר גם לשטוף את הכלים בידיים – הכלים יוצאים נקיים יותר וחסכתם שימוש בחשמל לכם ולעולם.  ברזלית לניקוי כלים + מיכל סבון מובנה – מתאים גם לשומרי שבת – תוכלו להשיג כאן.

 

 

עיצוב - בלוג-קו0ט

פתוחים להצעות

הרבה אנשים פונים אלינו בשאלות – לגבי מוצרים שהם מחפשים בנרות או לגבי רעיון שהם רוצים לעשות אך לא יודעים איך.למשל, הכתבה הזו צמחה משאלה שנשאלנו – איך לחסןך בחשמל ובמה זה כרוך. אם יש לכם רעיון מהפכני, אם חוויתם קושי במציאת מוצר / חומר מסויים או שסתם לא בא לכם להוציא מלא כסף בארץ על מוצרים יקרים שניתן להשיג בחצי מחיר ופחות ע”י קניה באינטרנט והזמנה מחו”ל –  ה”סוכן החכם”  מיועד בדיוק בשבילכם. מה זה ה”סוכן החכם” ואיך זה קשור אלינו ואליכם בדיוק?

ה”סוכן החכם”, הוא בעצם מערכת להגשת בקשות – פשוטות, קלות או מורכבות – לכל מיני דברים שאתם מנסים להשיג בכלל – מבחינת זמינות – או מבחינת מחיר, כחלק מהמלחמה ביוקר המחיה. פנו אלינו ב”סוכן החכם”  , כיתבו לנו בפירוט ובקצרה, באופן ברור, מה אתם מחפשים – ונעזור לכם למצוא כל דבר. אהה, כן…. ואולי גם נכין על זה איזו כתבה :). מחכים לכם…

אז עד כאן להיום, ואנו כולנו תקווה – שתצליחו לחסוך מאות ואולי אפילו אלפי שקלים בשנה, ושתוכלו לנתב אותם לדברים אחרים, לא פחות מועילים.

כתובת מקוצרת: https://lowc0st.co.il/GCP

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: תוכן מוגן