מיחזור – על שינוי ייעוד לחפצים ושאר ירקות

מה עושים עם חפצים ישנים שאבד עליהם הכלח, או עם חפצים שאינם ממשים את ייעודם? אפשר לזרוק לרחוב או לתרום למי שצריך, אך אפשר גם לשנות את ייעוד החפצים למשהו אחר לגמרי : גם שימושי וגם מהמם! מיחזור – על מה מדובר ואיך מבצעים שינוי ייעוד לחפצים? כל זאת ועוד בכתבה שלפניכן:

 

אם יש משהו בעולם הזה שאני לא סובלת זה בלגן (ואנשים שקרנים- אבל זה כבר למדור אחר). לא יכולה לראות חפץ זרוק לו סתם כך ללא תכלית, מחכה שאיזו אמא אובססיבית לסדר וניקיון תזרוק אותו לפח ותגאל אותו מייסוריו. מצד שני, הרבה פעמים אני מחפשת אביזר כזה או אחר לעיצוב שולחן יום הולדת / פעילות יצירתית לילדים וכו’, ואז אני נזכרת בכאב איך זרקתי את הבובה המרוטה ששכבה בחדר של הילדות, ורק חיכתה שמישהו יסתכל עליה. אז החלטתי שאני שומרת חלק מהחפצים שיכולים לשמש אותי בעתיד . שומרת אותם בטווח רחוק מהעין. למטה. במחסן. כדי שלא אקבל ג’ננה. אז אחרי שחפרתי לכם על הרגלי הניקיון שלי, הרשו לי להציג את הנושא של הכתבה הבאה: מיחזור!

מיחזור חפצים – לא מה שחשבתם

לפני שנתחיל, חשוב לי להדגיש שאין מדובר במובן הקלאסי של המילה מיחזור, דהיינו: למסור חפץ למפעלים, על מנת שאלו יהרסו אותו ויטחנו אותו דק-דק, כדי להשתמש בחומרים שלו על-מנת להכין מוצר חדש. הכוונה היא, אם כן, להשתמש במוצר קיים שיש לכן, ובעצם ליצור לו תכלית וייעוד חדשים. ולמה זה נקרא “מיחזור”? כי זה עדיין עונה על ההגדרה: לא זרקתם לפח, לא זיהמתם, לא קניתם חדש = סביבה נקיה יותר וכלכלה ירוקה בעליל.

תתפלאו לשמוע, אבל אפשר למחזר כמעט הכל, בתנאי שהחפץ לא רקוב או משהו בסגנון. מגירות של רהיט שאבד עליו הכלח, יכולות אחרי צביעה לשמש כמדפים למיניאטורות. מגרביים ישנות אפשר להכין בובות שמתלבשות על כף היד וכו’.

הדלת שהפסיקה לזוז – שולחן מחשב

הנה לדוגמה, דלת של ארון שהחלטנו להוציא לרחוב, אשר ניצלה ברגע האחרון ממדורות ל”ג בעומר, והפכה למשטח למחשב:

 

 

ואיך בדיוק עושים את זה? ניקיתי אותה, והדבקתי טפט בדוגמת שיש. בעלי היקר נתן לה מלמטה חיזוק עם ברגים, והרי לכם פינת מחשב בזול, והכי חשוב בסטייל.

אם החלטתם שאתם רוצים להדביק טפט על משטח מסויים – זה מצויין! טפטים אפשר להשיג כאן: יש עוד המון סגנונות בקישור.

חידוש רהיטים - טפטים   חידוש רהיטים - טפטים    חידוש רהיטים - טפטים חידוש רהיטים - טפטים

 

 

צעצועי יוקרה – מנורת שולחן משודרגת

לפינת המחשב החמודה שלי, רציתי להוסיף קצת שיק, שיהיה כיף בעיניים. אז לקחתי לבנות שלי כמה צעצועי קינדר (ברשות כמובן. טוב, חלק נלקחו ברשות, וחלק…. הגברת בכתה שאין לה עכשיו את דרדסבא, והובטח לה מלאי קינדר נוסף). הדבקתי את הצעצועים לאורכה של מנורת השולחן, ואז צבעתי בשני גוונים של ספריי. הנה, תראו:

 

מיחזור צעצועים

 

 

מיניאטורות של בעלי חיים ושאר דמויות של דיסני או פיקסאר – תוכלו למצוא כאן, פשוט צריך לבחור.

 

 

מעגלת ירקות – לעמדת יצירה ניידת

מכירים את עגלות המתכת של הסבתות? שיש עליהן תפו”א, בצל ושום? אז אצלי משום מה יש בבית כמה כאלו, ואין לי מושג איך הן התגלגלו אליי (כנראה שבעלי הוא החשוד במעשה, אבל מפאת שלום בית לא נאריך בעניין). בכל אופן, אני לא חובבת הז’אנר, ורציתי לייעד אחת מהן לתכלית יותר מכובדת. אז צבעתי אותה ב….ספריי כמובן. בנוסף, לקחתי קופסאות סימילאק ריקות, והדבקתי מסביבן – בעזרת דבק חם -בד קטיפה משגע. הנחתי בפנים טושים, צבעים, עפרון ועוד כלי יצירה –  וכעת יש לנו עמדת יצירה ניידת. מה שמיוחד בעמדת היצירה הזו, שהיא ניידת – אפשר לעבוד איתה בסלון, במרפסת ובכל חדר. ואם מקפידים בגמר השימוש שכל דבר יחזור למקום – אז היא תמיד נשארת מסודרת, כך שמאד קל למצוא כל דבר.

 

 

יש המון בדים משגעים באורכים שונים ובסגנונות מגוונים – בד קטיפה – לאומנות / יצירה / עיצוב / ריפוד / תפירה – במגוון צבעים – תוכלו למצוא כאן. (אני אישית ממליצה, על הבד הדק יותר. אבל מי שרוצה – יש גם בד עבה)

    

 

מכיוון שמדובר בעגלת יצירה – וכשמה ומטרתה, היא אמורה להכיל כל מיני כלים איתם יצרו הזאטוטים יצירות שונות, דעו שיש המון מוצרים שאפשר להזמין: החל מטושים, מכחולים ועד לוחות ציור ושבלונות. נותר רק לשטוף את העיניים – כאן.

      

מקופסת גפרורים – למגירות ריחניות

קופסת גפרורים הוא מוצר שכמעט לא משתמשים בו ויש לה ייעוד ברור, אבל גם לקופסאות גפרורים מצאתי ייעוד חדש:

 

  מיחזור קופסאות גפרורים

אז איך עשיתי את זה? פשוט מאוד, בחרתי נייר יפה, ופשוט הדבקתי.לשלישיית המגירות נעצתי סיכה מתפצלת. בגפרורים שבתמונה הימנית הכנסתי פתיתי סבון, ושמתי בארון הבגדים. בשלשה שבתמונה השמאלית שמתי סיכות משרדיות. מעולה לבישום וגם לדקורציה.

יש כ”כ הרבה סוגים מהקארדסטוק. היתרון הוא שאפשר להזמין מארזים עם כמה דוגמאות. הנה, אפשר לשטוף את העיניים כאן.

     

 

סיכות מתפצלות, אפשר לראות כאן– במגוון צבעים וכמויות

      aeProduct.getSubject()

 

המסגרת שהפכה ללוח ציורים – על בסיס חוטי פשתן

יום אחד הלכתי לתומי ברחוב, וראיתי שתי תמונות ענקיות, שעומדות ומחכות לעובד הנקיון שיבוא וייקח אותן לבלות בפארק אריאל שרון. הן ישבו שם כ”כ יפה, ובשקט, כשליבי ממש יצא אליהן, אז פרסתי עליהן את חסותי. ראשית, רתמתי שני בחורים חסונים למשימה, שפירקו את התמונה מהמסגרת. אמרתי לתמונה יפה “שלום”, ובלי הרבה נקיפות מצפון חזרתי למסגרת. ניקיתי אותה מאבק, פרשתי ניילון על הרצפה והתחלתי לצבוע. לא, הפעם לא בספריי, כי אם בצבעי אמריקנה דקור– שתיים ושלוש שכבות. כשהצבע התייבש, הפכתי את המסגרת, ובעזרת מסמרים, מתחתי חוטים לאורכה ולרוחבה (חוטי פשתן, אך אפשר גם עם חוטים אחרים). ליפפתי חוט סביב המסמר, ובעזרת פטיש הידקתי. לבסוף, תליתי אטבים חמודים. מי חשב שעם מיחזור מסגרת של תמונה זו תהיה התוצאה: עמדת תלייה לציורים שהילדים מביאים מהגן.

 

 

 

אטבים, כדי לתפוס את התמונות על החוטים, ניתן להשיג כאן (יש המון סוגים)

      

 

חוטי פשתן – גם בצבעים לא שגרתיים, אפשר לראות כאן (אם אתם בספק לגבי האורך, אפשר תמיד להזמין אחד נוסף)

  

 

אז ראיתם שאפשר למחזר כמעט כל דבר, עם קצת מחשבה ודמיון. מיחזור הוא דבר נפלא, תורם לסביבה וארנק ירוקים יותר. עכשיו תורכן!!!

 

אז עד כאן להיום,

xoxo,

שלכן באהבה רבה,

רוית מרציאנו.

 

עיצוב - בלוג-קו0ט הסוכן החכם

פתוחים להצעות

הרבה אנשים פונים אלינו בשאלות – לגבי מוצרים שהם מחפשים בנרות או לגבי רעיון שהם רוצים לעשות אך לא יודעים איך.למשל, הכתבה הזו צמחה משאלה שנשאלנו – מה אפשר לעשות עם חפצים ישנים או בלתי שימושיים בעליל שנמצאים לכם בבית – ומה המקום של מיחזור בחיינו. אם יש לכם רעיון מהפכני, אם חוויתם קושי במציאת מוצר / חומר מסויים או שסתם לא בא לכם להוציא מלא כסף בארץ על מוצרים יקרים שניתן להשיג בחצי מחיר ופחות ע”י קניה באינטרנט והזמנה מחו”ל –  ה”סוכן החכם”  מיועד בדיוק בשבילכם. מה זה ה”סוכן החכם” ואיך זה קשור אלינו ואליכם בדיוק?

ה”סוכן החכם”, הוא בעצם מערכת להגשת בקשות – פשוטות, קלות או מורכבות – לכל מיני דברים שאתם מנסים להשיג בכלל – מבחינת זמינות – או מבחינת מחיר, כחלק מהמלחמה ביוקר המחיה. פנו אלינו ב”סוכן החכם”  , כיתבו לנו בפירוט ובקצרה, באופן ברור, מה אתם מחפשים – ונעזור לכם למצוא כל דבר. אהה, כן…. ואולי גם נכין על זה איזו כתבה :). מחכים לכם…

כתובת מקוצרת: https://lowc0st.co.il/C91

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: תוכן מוגן