איך להכין רכב לפני מכירה – ולשפר את סיכויי המכירה

איך להכין רכב לפני מכירה קניה ולשפר את סיכויי המכירה - לוקו0ט בלוגקו0ט

איך להכין רכב לפני מכירה

מכירת רכב היא אירוע מרגש, פתח והזדמנות להחזיר חלק מההשקעה ואף להשתדרג לרכב חדש. הקונה הישראלי מתוחכם, וגם המוכרים לא פראיירים. איך להכין רכב בצורה חכמה לפני מכירה בצורה טובה, יעילה, מבלי לקרוע את הכיסים – ולשפר את סיכויי המכירה שלכם. הכל בכתבה שלפניכם.

 

בכתבה זו אנחנו לא נדבר על תיקון חלקים מכניים ברכב, צביעה מחודשת של הפח או שחזור “דפיקות” וכיפופים קוסמטיים מבחינה חיצונית. אנחנו הולכים לכתוב בעיקר על כל מיני שינויים פנימיים שניתן בתוך חלל הרכב, בתא הנהג ובאיזור מושבי הנוסעים וכן דברים הנוגעים לתא המטען. ניגע מעט במראה החיצוני של הרכב וננסה להרים, יחד איתכם, את מכסה המנוע ולראות מה אפשר לעשות גם שמה – ובמילים אחרות: איך להכין רכב, מכל סוג כמעט, לפני מכירה ועדיין להישאר שפויים.

 

 

 

איך להכין רכב לפני מכירה ולהישאר הוגנים

חשוב לנו להדגיש את נושא ההוגנות והיושרה : נכון, אנשים ממש מתים להיפטר מהרכב שלהם, אבל לפעמים מוכנים להמציא סיפורים שאמיתתם מוטלת בספק רציני. זה לא משפר סיכויי מכירה. זה מרחיק קונים פוטנציאליים. דבר נוסף, העלמת פרטים חשובים, ובמיוחד עניינים שעשויים להתגלות לאחר “חקירה ודרישה” – הם ברייק-דילרים קטלניים. אתם יודעים באמת כמה הרכב שלכם שווה, האמינו בזה, שדרו את זה – ואל תקפצו מעל הפופיק.

אם זה עדיין לא מסתדר לכם, שוו בנפשכם שהייתם במצב הפוך: האם הייתם רוצים שהמוכר ימציא לכם סיפורים מצוצים מהאצבע? האם הייתם רוצים שיסתירו ממכם פרטים חשובים? ודאי שלא! ואם בכתבה האחרונה אמרנו ש”ואהבת לרכבך כמוך” זה כלל גדול בשמירה על הסדר, הניקיון והתחזוקה של הרכב, אז כאן אנו נבוא ונאמר : “ואהבת לרעך כמוך….ומה ששנוא עליך (המוכר, בתור קונה) אל תעשה לחברך (הקונה)”. איך להכין רכב לפני מפגש עם קונה אפשרי ולהישאר הוגנים – זהו הקו המנחה של כל הכתבה הזו.

 

 

 

אקססוריז לרכב – שמשפרים סיכויי מכירה

אין הכוונה לכל מיני “צעצועים חמודים” לקישוט הרכב שלכם (למרות שגם זה יכול להוסיף המון חן), אלא יותר בכיוון של מוצרים שימושיים שבאמת יכולים להותיר רושם כללי על הרכב. נזכיר ונאמר, שאנו יוצאים מנקודת הנחה שרכב שנראה נקי, מסודר – משדר רצינות, אמינות ובעיקר – משדר תחזוקה והשקעה. הקונה הפוטנציאלי מבין שבעל הרכב הוא אדם רציני, אחד שלא הזניח את הרכב, ולא רק שהוא שמר על הרכב, אלא אפילו השקיע בו – כי הוא ממש אהב אותו והעריך אותו. כתבנו על הרעיון הזה בכתבה *****, ותוכלו לשים לב שחלק מהמוצרים שנציע אולי חופפים, אבל השתדלנו לחדש גם כאן. כמובן שאם החסרנו משהו אתם מזומנים לכתוב לנו ב“סוכן החכם” . אז בואו נתחיל (קישורים למוצרים זמינים בכל סעיף), ונראה איך אפשר להכין רכב, מכל סוג כמעט, לקראת עסקת השנה שלכם:

  • פח אשפה – הדבר הכי חשוב. למה? כי רכב נקי ושמור – לא יכול לעולם להיות כזה אם אין בו פח. ככה פשוט – קל להזמין ממש כאן. או כאן.

פח אפשה לרכב - לוקו0ט ×¤×— אשפה עם קליפסים לוקוסט

  

  • מטלית מיקרופייבר – איך להכין רכב עם מים וסבון? בדיוק ככה, עם מטלית – כדאי לעבור עם מעט סבון ומים על כל מקום אפשרי. תוכלו למצוא כאן

    

ספריי לניקוי הרכב לוקו0ט

מגבים אוניברסלים לרכב - לוקו0ט  ×ž×’בים אוניברסלים לרכב - לוקו0ט

  • ריחנים / מפיצי ריח – קונה אפשרי שנכנס לרכב שמריח מוזר / מסריח ואפילו לא מריח כלום – הוא פיספוס עצום. תחשבו כך: אם לקונה יהיה נעים בשהיה ברכב, זה משפר את הסיכוי שהוא יאהב את הרכב יתחבר אליו ואפילו ירצה לקנות את הרכב. להשיג כאן

      

  • כיסוי להגה – כי תמיד מגיע בו השלב שמושיטים ידיים קדימה ו/או מבצעים נסיעת מבחן. תוכלו למצוא כיסוי להגה כאן, במחיר שטרם נראה בארץ – לקניה כאן

כיסוי גלגל ההגה - אוניברסלי  

  • כיסוי להילוכים – גם חלק מהפוזה, במיוחד אם מוט ההילוכים שלכם נראה כמו מטאטא בן 15 שנה. להשיג כאן.

כיסוי לידית ההילוכים  ×¡×˜ כיסוי ידית ההילוכים ומעצור יד  ×¡×˜ כיסויים לידית ההילוכים ולבלם היד

  • שאיבת אבק ולכלוך בצורה רצינית – אם לא עשיתם את זה עדיין, אז זה הזמן. עם שואב קטן או שואב רציני: פשוט לשאוב כל פינה אפשרית. זיכרו שהרכב צריך להיראות “כמו חדש”. להשיג כאן

 

 

 

 

 

 

 

 

 

טיפים נוספים נמצאים בהמשך הכתבה – המשיכו לקרוא. (וכמובן שאנחנו פה להזכיר: אל תשכחו את הטיפים שכתבנו בכתבה הקודמת וגם בזאת שעוסקת בצריכת הדלק שלכם – שווה הצצה!)

 

 

 

 

2 טיפים לניקוי הרכב – שיגרמו לו להיראות ממש חדש

בכתבה הקודמת , כתבנו כמה טיפים לגבי ניקוי והברקת חלונות, חידוש פנסי רכב וטיפול במגבים ובשפריצר (כולל התייחסות לנוזל השמשות). מומלץ לקרוא אותם בעיון. פה נביא שני טיפים חדשים, שלא יקרעו לכם את הכיס:

  1. שטיפה ידנית – כן, זה תמיד עדיף משטיפה אוטומאטית. למה אתם שואלים? מכיוון ששטיפה אוטומאטית עולה כסף וגם מכיוון ששטיפת מנהרות יכולה ליצור שריטות ואפילו לקלף צבע (שגם ככה לא תמיד יושב על האוטו בצורה טובה). לעומת זאת, בשטיפה ידנית, אם תעשו זאת נכון, תזכו לתת דגש לכל הפרטים ולשוות לרכב מראה נקי עד “כחדש” עם גג חצי שעה מאמץ. אנחנו בעד חיסכון, אז לא היינו ממליצים לחגוג עם צינור מים. היו אחראים: בשלב הראשון, השפריצו מים על כל איזור ברכב (זה אמור לקחת לכם שתי דקות בהגזמה). בשלב השני, מלאו דלי עם שמפו/סבון/שמפו רצפות + פקק של מרכך כביסה וערבבו היטב. בשלב השלישי, אתם צריכים להיות זריזים אך יסודיים: השתמשו במטלית מיקרופייבר או במברשת ייעודית והברישו את כל הרכב (ניתן להבריש גם את הטאסות/צלחות, אבל זה לוקח טיפה יותר זמן ומאמץ, אבל בהחלט מומלץ). שלב רביעי – בעזרת צינור מים, עם זרם חזק, שטפו את האוטו מלמעלה למטה. שלב חמישי ואחרון – ייבוש יסודי של כל הרכב. לעולם אל תשאירו רכב רטוב לאחר ניקוי ושטיפה, זה מותיר סימנים ובעצם גורם לכם לעבוד כפול או סתם לא להיות מרוצים מהתוצאה.
  2.  שכבת וקס – איך להכין רכב עם שכבה של שעווה? נשמע לכם אולי מגוחך, אבל זה עובד. קיימים מספר מוצרים שיכולים להבריק את הרכב שלכם ולשוות לו מראה חדש, ממש ככה! הבעיה היא שבארץ המוסכים גובים על זה לא מעט כסף, ואם תרצו לקנות את החומרים בעצמכם זה עדיין יקר ולא משתלם. אז מה עושים: בוחרים אחת ממשחות הוקס האלה ופועלים לפי ההוראות. כמובן שאתם חייבים לוודא שהרכב נקי ויבש לחלוטין לפני שאתם מתחילים. אין טעם לבצע את המהלך אם הרכב לא נקי.

ספוגים לשימוש עם ווקס  ×ž×¡×™×¨ שריטות מהרכב  ×ž×›×©×™×¨ לליטוש המכונית  ×œ×•×§×•×¡×˜ סט ספוגים ווקס

לכל החומרים והמיכשור – לחצו כאן.

מומלץ לתת דגש על ביצוע הטיפים בסמוך למפגש עם קונה רציני ופוטנציאלי. משום שאין פיתרון קסם, וכל פיתרון מחזיק עד לזמן מסויים. אך כמו שאמרנו, זה עדיין שווה את זה.

 

 

 

 

מנהג פתיחת מכסה המנוע

החלקים ששוכנים מתחת למכסה המנוע הם חלקים שלא באמת מעניינים אותנו. הם נמצאים שם רוב הזמן, ואנחנו תמיד מניחים שאם לא רואים אותם – אז לא באמת משנה מה עובר עליהם. זה נ כון בצורה חלקית, מכיוון, שכחלק מאקט המכירה מול הקונה הפוטנציאלי וההתעניינות שלו ברכב, קיים מנהג קדום והוא “מנהג פתיחת מכסה המנוע”. הקונה לובש פנים רציניות, ובין אם הוא מבין מה הוא עושה או אומר (או שלא), הוא מתבונן בעיניים בוחנות ובסבר פנים רציני עד חמור על כל החלקים המונחים שמה. יגדילו לעשות המצקצקים בלשונם, במובן, בניסיון לרמוז שמצב הרכב לא בכי טוב ושאולי “יש מצב להוריד חמישיה במחיר?”.

אז מה אפשר לעשות? פשוט מאד, לטפל בזה בעצמכם. ונתחיל מהסוף: תארו לכם שהקונה הפוטנציאלי פותח את מכסה המנוע ומוצא שכל ה”מארז” של החלקים פשוט נקי ומבריק. מה זה אומר עליכם? (שאתם חתיכת משקיענים, אנשים רציניים) ומה זה אומר על הרכב? (אם הוא נקי מבפנים הוא כנראה גם שמור, מתוחזק ונקי). אנחנו מאמינים ביושרה, הוגנות וכו’ – אבל אין פה חטא לאמת, מכיוון שזה אכן מאומת: אם טרחתם בעצמכם לשפר את נראות הרכב שלכם, זה אומר שאתם באמת אנשים רציניים. והכלל והעיקר, ששום שטיק או טריק לא יעזור לכם, אם בחרתם להעלים מידע. כי לצערכם, כל שקר – סופו להתגלות.

 

 

 

 

ניקוי החלקים מתחת למכסה המנוע

הכלל הכי חשוב פה – שאסור בשום פנים לאפשר מגע של מים זורמים, נוזלים עם החלקים. זה מתכון לקורוזיה, קצרים וחלודה. ראו הוזהרתם. מה כן אפשר לעשות?

   

  1. בעזרת מברשת בינונית – קרי, לא מברשת קשה ולא רכה מדי, אלא בינונית, הברישו את כל החלקים שאתם רואים, כולל הפינות הנמצאות מתחת למכסה המנוע. הסרתם אבק ולכלכוך מדרגה קלה. להשיג כאן
  2. ניקוי בלחץ – השתמשו רק בלחץ אוויר (ולא בשום דבר אחר שמערב נוזלים, אדים או קיטור!!) כדי להסיר לכלכוך, חול ואבק (וגם פיח) בכל מקום אפשרי.
  3.  הברשה נוספת – חיזרו על שלב 1
  4. ניקוי באמצעות מטלית לחה – המטלית צריכה להיות לחה, לא רטובה (חשוב לנו להדגיש!). עברו על כל מקום אפשרי, נקו את המטלית וחיזרו על השלבים לפי צורך.
  5. ייבוש בעזרת מטלית יבשה – על כל המקומות הנ”ל
  6. ריסוס שמן לשחרור חלודה – בסגנון WD40, רק על מקומות שאינם קשורים לחשמל, מגעים וכדו’. תהיו עדינים, כן?
  7.  הברישו כדי להבריק – רק עם מברשת בינונית, נקיה ויבשה!

נו, ומה תקבלו? מארז חלקים מבריק !! נסו והיווכחו…

 

 

 

 

לא הספיק לכם?

רוצים עוד מוצרים שישפרו את הסדר והנראות של הרכב שלכם? תוכלו למצוא עוד מוצרים בכתבה הבאה שהכנו :”איך    “. חושבים שחסרים מוצרים מסויימים? העזרו ב”סוכן החכם” שלנו.

 

עיצוב - בלוג-קו0ט

פתוחים להצעות

הרבה אנשים פונים אלינו בשאלות – לגבי מוצרים שהם מחפשים בנרות או לגבי רעיון שהם רוצים לעשות אך לא יודעים איך.למשל, הכתבה הזו צמחה משאלה שנשאלנו – איך להכין רכב לפני מכירה ואיך בעצם אפשר לשפר את הסיכויים למכירת רכב עם כל הקשיים ששקיימים מסביב. אם יש לכם רעיון מהפכני, אם חוויתם קושי במציאת מוצר / חומר מסויים או שסתם לא בא לכם להוציא מלא כסף בארץ על מוצרים יקרים שניתן להשיג בחצי מחיר ופחות ע”י קניה באינטרנט והזמנה מחו”ל –  ה”סוכן החכם”  מיועד בדיוק בשבילכם. מה זה ה”סוכן החכם” ואיך זה קשור אלינו ואליכם בדיוק?

ה”סוכן החכם”, הוא בעצם מערכת להגשת בקשות – פשוטות, קלות או מורכבות – לכל מיני דברים שאתם מנסים להשיג בכלל – מבחינת זמינות – או מבחינת מחיר, כחלק מהמלחמה ביוקר המחיה. פנו אלינו ב”סוכן החכם”  , כיתבו לנו בפירוט ובקצרה, באופן ברור, מה אתם מחפשים – ונעזור לכם למצוא כל דבר. אהה, כן…. ואולי גם נכין על זה איזו כתבה :). מחכים לכם…

אז עד כאן להיום, ואנו כולנו תקווה – שתצליחו לשמור על רכב נקי, כדי שתוכלו למכור אותו בקלות!

כתובת מקוצרת: https://lowc0st.co.il/2TT

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: תוכן מוגן