איך להחליף סוללה לשעון בעצמכם ובקלות – ולהישאר בחיים – מדריך

איך להחליף סוללה לשעון בעצמכם

סוללה לשעון זה דבר ש”קל להחליף, רק במכשירים פשוטים, אבל לא בשעון”. את המשפט הזה שמענו רבות. היום נברר אם הוא נכון, או שמא מדובר בפחד וחשש מיותרים. הנה זה בא. נא להפשיל שרוולים ולפתוח את הראש ללמידה ויישום. (אה, ועוד דבר: קישורים למדריך להחלפת רצועות לשעונים ומדריך סוללות מפורט – תוכלו למצוא בסוף הכתבה).

עשרות שקלים שמתעופפים על כל שעון

אני אוהב שעונים. יש לי שני שעונים לשבת, שניים ליום-יום ואחד לאירועים. אני גם קונה מדי פעם עוד שעון – סתם כי אני אוהב לגוון. כל שנתיים-שלוש בממוצע, הסוללות של השעונים שובקות חיים. אני הולך לשען נגיש וזמי, מחכה בתור ומפקיד בידיו 3 שעונים לפחות. המשימה: החלפת סוללה. כל ביקור כזה, גוזל לי זמן וכסף – וגורם לי להרגיש ממש דביל. מכשיר כ”כ פשוט, שעון! ואני לא מסוגל להחליף סוללה? וכי בשביל דבר שכזה, אני צריך לשרוף כ”כ הרבה זמן, למצוא חניה, נסיעות, דלק, המתנה בתור, פקקים ותשלום עבור פעולה פשוטה? החלטתי שלא עוד. ומה שלמדתי, אעביר אליכם.

סוללה לשעון – האם כל אחד יכול להחליף?

תמיד חשבתי שזו עבודה למקצוענים. זה באמת נכון. השעון שלכם הוא משהו יקר, שחייב לעבוד כמו שצריך ומתי שצריך. ולכן כדאי לכם להחליף סוללה לשעון רק אצל מי שמכיר את המלאכה. אבל, ופה מגיע אבל גדול, עם טיפה התלמדות ומעט ניסיון – גם אתם תוכלו להחליף סוללה לשעון בפחות מ-5 דק’. בהתחלה יקח לכם חצי שעה, אבל כשתבינו כמה שזה פשוט – אתם תבקשו מהחברים והמשפחה את השעונים שלהם -רק כדי להשוויץ בפניהם. ואולי…אולי גם תעשו הסבה על הדרך. אז החלפת סוללה לשעון היא דבר, שכל אחד מסוגל ויכול לעשות. אין על זה עוררין. אם אני למדתי, כל אחד יכול.

 

קיט לתיקון שעונים
קיט לתיקון שעונים

כלים נחוצים להחלפת הסוללה בשעון

בבואי ללמוד את המלאכה הפשוטה הזו, התחלתי להתבונן בכלים בהם משתמשים שענים מנוסים. כן, אותו שען שתוך 3 דקות השעון שלך סגור ופועל בלי ששמתם לב בכלל. אנסה למנות כלים חיוניים, שיגרמו לכם לצלוח את התהליך בקלות. חשוב להדגיש, שכל שעון דורש את הכלים הייחודיים שלו, אבל אם יש לכם כמה סוגי שעונים, כדאי שתבדקו טוב, בעזרת מדריך זה, איזה כלים נחוצים לכם. דאגנו להביאל פניכם כלים פשוטיםף קלים לתפעולים וזולים מאד. הנה הם לפניכם:

 

 

כלי עבודה לתיקון שעונים - פותחן כיסוי לשעון
כלי עבודה לתיקון שעונים – פותחן כיסוי לשעון

פותחן לשעון – במקרה ומכסה השעון שלכם דורש פתיחה מתוחכמת עם/נגד סיבוב השעון (סטיגי-דיש!), זה הפותחן בשבילכם. מתאים את עצמו ומאפשר פתיחה וסגירה בטוחה. חשוב כמובן לעבוד עם הכלי בעדינות כדי לא לשרוט את מכסה השעון.

כלי עבודה לתיקון שעונים - פותחן לשונית לפתיחת מכסה השעון
כלי עבודה לתיקון שעונים – פותחן לשונית לפתיחת מכסה השעון

 

פותחן לשונית לפתיחת מכסה השעון – אם השעון שלכם דורש פותחן רחב מסוג לשונית כדי לפתוח אותו, זה הכלי בשבילכם. פשוט, קל לתפעול וזול כמו פיצוחים. גם בכלי זה מומלץ לעבוד בזהירות, כי אחרי הכל, אף אחד לא רוצה שריטות בשעון – גם אם זה מאחורה.

 

 

כלי עבודה לתיקון שעונים / סלולר - ערכת מברגים Torx
כלי עבודה לתיקון שעונים / סלולר – ערכת מברגים Torx

ערכת מברגים – למקרה שתצטרכו לפתוח כמה ברגים זעירים במכסה השעון שלכם, זה הכלי בשבילכם. מגיע עם 5 סוגי טורקס שונים, מתאים לרוב הברגים הזעירים של השעון.

 

כלי עבודה לתיקון שעונים - החלפת רצועות / סוללה - 16 חלקים
כלי עבודה לתיקון שעונים – החלפת רצועות / סוללה – 16 חלקים

כלי עבודה לתיקון שעונים – 16 חלקים –    ערכה מלאה שתסייע לכם לפתוח כל מכסה לשעון, לשלוף כל סוללה או להבריג החוצה או פנימה ברגים זעירים. זו ערכה למתקדמים שרוצים לקצר תהליכים, רכשו אותה רק אם בקטע.

 

 

 

כלי עבודה לתיקון שעונים - בודק מתח לסוללות שעונים
כלי עבודה לתיקון שעונים – בודק מתח לסוללות שעונים

 

ואחרון חביב – בודק מתח לסוללות שעון – כי איך תדעו אם מדובר בשעון תקול או בסוללה שהתרוקנה? כלי הכרחי, לפני הסקת מסקנות! כבר ראיתי הרבה אנשים שהחליפו סוללות פעם אחרי פעם, כאשר הבעיה היתה השעון עצמו. אל תדלגו על השלב הזה לעולם.

ככה מחליפים סוללה לשעון – בפחות מחמש דקות

יש המון מדריכים שמסתובבים ברשת, ולכן החלטנו להביא לכם את התמצית של התמצית – כדי שיהיה ברור לכולם – ובעיקר פרקטי ומועיל. עקבו אחרי השלבים – לפי סוג השעון שלכם ותראו ברכה במעשי ידיכם:

מכסה מסוג חריץ מסתובב

העיקרון הוא פשוט: לוקחים מטבע או פותחן לשונית. מסובבים נגד כיוון השעון, רבע אחד – המכסה יתרומם. מוציאים סוללה בזהירות, מחליפים.
סוגרים את המכסה וסוגרים עם כיוון השעון.

 

ככה זה נראה. ואתם צריכים מטבע או פותחן לשונית כדי לסובב אותו

 

אפשר להעזר במטבע

 

מוציאים בעדינות

 

מוציאים את הסוללה בעדינות עם כלי חד, כמו מברג דקיק, מחליפים סוללה וכמעט סיימתם

 

מחזירים בעדינות וסוגרים

מכסה המתחבר באמצעות ברגים

לפתוח מכסה שכזה, זה ממש קלי-קלות. אם אתם לא רועדים בידיים, אתם פותחים וסוגרים אותו בפחות מדקה. כל מה שאתם צריכים זה מברג מתאים, וכמובן, לשמור על הברגים בפינה בטוחה שלא יאבדו. פעלו לפי השלבים הבאים: משיגים מברג מתאים. מוציאים את הברגים החוצה, שומרים במקום בטוח. מסירים את המכסה, מוציאים סוללה, מחליפים סוללה, וחוזרים בשלבים עד לסגירה נאותה של מכסה השעון. שימו לב, בחלק מהשעונים יש קליפ שמחזיק את הסוללה: ניתן להרימו קלות ע”מ לשלוף את הסוללה, אך אל תשכחו להשיבו למקומו. כמו כן, אין לעקם אותו!

 

מאתרים מברג מתאים ויאללה! לא לשכוח לשמור על הברגים…

 

לקליפ הזה יש מטרה: לא לעקם ולא לתלוש. הוא גמיש, אך נהגו בו בזהירות!

 

 

מכסה מתברג עם נקודות אחיזה

המכסה הזה הוא קצת טריקי. הוא דורש מכשיר שיכול לאחוז בשתי נקודות שונות בחריצים שנמצאים על מכסה השעון – ועוד לאפשר לכם לסובב אותו. העיקרון הוא פשוט: מאתרים את החריצים, מכוונים את המכשיר בדיוק לפי החריצים, לוחצים כלפי מטה – כלפי החריצים ומסובבים כנגד כיוון השעון. כשסוגרים פועלים בדיוק הפוך.

 

מצמידים את המכשיר לחריצים, לאחר התאמה.
מצמידים את המכשיר לחריצים, לאחר התאמה.

 

לוחצים כלפי מטה ומסובבים עד לפתיחה

 

ווא-לה. הצלחתם לפתוח

מכסה נשלף

המכסה הזה תקוע היטב בחלק האחורי שלכם. פתחו אותו בעדינות ודאגו להחזיר אותו בצורה נאותה.

 

פותחים את המכסה עם כוח מתון. זהירות משריטות

 

הנה, הצלחתם

 

מחליפים סוללה – וחוזרים על השלבים לאחור

 

 

הערה כללית: אם יש גומיות או חלקים אחרים מתחת למכסה השעון – דאגו שהם יהיו שם מתחת למכסה בדיוק כפי שהיו.

ויש גם סרטונים

אם כל התמונות לא מספקות אתכם, ואתם עדיין רעבים. יש כ”כ הרבה סרטונים, ואנחנו מזמינים אתכם להציץ ביוטיוב – בקישור כאן

 

סיכום

אם הגעתם לכאן, סימן ששרדתם את המדריך שלנו. עכשיו הגיע הזמן ליישם. אני ממליץ לחברים להעזר במדריך כשהוא נמצא על המסך, תוך כדי הפעולה. זה תמיד עוזר. להחליף סוללה לשעון בעצמכם – זה קלי קלות אם מבינים איך עושים ומה עושים.

בהצלחה מרובה ותודה על הקריאה!

 

לא שכחתם משהו? סוללות !!!!

צודקים. אם אתם צריכים סוללות, העזרו בחיפוש באתר – יש שם כמעט כל סוג סוללה שתצטרכו. איך מבררים איזה סוג סוללה אתם צריכים בשביל השעון שלכם? פשוט קוראים מה כתוב על הסוללה הישנה? אם לא מצאתם דגם סוללה ספציפית אחרי שחיפשתם באתר, העזרו ב”סוכן החכם” שלנו,. ואנחנו נביא אותה עד אליכם. אתם מוזמנים גם לקרוא את מדריך הסוללות הגדול שלנו, גם שם יש סוללות של שעונים.

רגע, ואיך מחליפים רצועות לשעון?

שמחים ששאלתם, בשיטה מאד דומה: גם לזה הכנו מדריך, מפורט ומוסבר, בצורה קלה ואפשרית – לכל אחד. מחליפים רצועות לשעון בפחות מחמש דק’. בהצלחה!

 

 

 

מחפשים מוצרים שלא מופיעים כאן באתר? העזרו ב”סוכן החכם” שלנו,  מלאו טופס קצר, ותקבלו הצעה אטרקטיבית למייל או לווצאפ – מבלי להתאמץ ומבלי לצאת מהבית!

לוקו0ט – Lowc0st || קונים בחכמה באינטרנט!

תמונות – קרדיט לאתר  watchbattery.co.uk

כתובת מקוצרת: https://lowc0st.co.il/uGHLi

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: תוכן מוגן