צום קל – מדריך לצמים בתשעה באב / יום כיפור – איך לעבור את הצום בקלות

איך לעבור את הצום בקלות? צום תשעה באב, צום יום כיפור

מיוחד לצום תשעה באב או צום יום כיפור: איך תתכוננו מראש לצום הקשה – מבלי להתעלף או לסבול באמצע הדרך? כתבה לחיזוק אנשים שצמים

הימים הם ימי קיץ. ימים חמים, ארוכים ויבשים – והמחשבה על תפקוד בימי צום הופכת למרתיעה, גם ימים רבים לפני הצום. נשאלנו אם יש מה לעשות בנדון: אם אפשר להקל על הצום איך שהוא; אם ניתן להערך אליו באמצעים שונים? התשובה היא, חד-משמעית, כן! צום ט’ באב או צום כיפור – הנה אנחנו באים!

 

 

 

איך לעבור את הצום בקלות? צום תשעה באב, צום יום הכיפורים - לוקו0ט בלוג-קו0ט קלי-צום

הערכות והכנה בימים שלפני הצום

עוד בטרם יתחיל הצום, נתחיל להתכונן אליו: להצטייד במה שצריך ולהימנע ממה שעלול להקשות עלינו במהלך הצום.

  1. צמצום מצבורי הקפאין – אם אפשר, צמצמו בצורה הדרגתית את הקפאין והאלכוהול בגוף. אם אתם שותים קולה או קפה או אלכוהול בצורה קבועה – כדאי שתרגעו קצת בימים שלפני הצום. למה? משום שגוף שרגיל לצרוך חומרים אלה – עלול לפתח תסמיני גמילה בעיצומו של הצום, כדוגמת כאבי ראש. לא מומלץ.
  2. נוזלים – בעיצומו של צום, ממש כמו ילדים קטנים, אנחנו נוטים לפרש תחושת צמא כרעב. זה מציק ולא נעים, אך למעשה הגוף מאותת שהוא זקוק לנוזלים. על כן, הקפידו לשתות הרבה ולאורך כל היום – ב-3 ימים הקודמים לצום. מיותר לציין ששתיה כמותית של נוזלים לפני כניסת הצום לא תועיל לכם, מפני שהגוף יצטרך לפנות אתכם ואת הנוזלים ישירות אל האסלה. כל ספיגה, צריכה להיות הדרגתית ולאורך זמן.
  3. פחממות מורכבות – מתפרקות הרבה יותר לאט, מחזיקות זמן רב יותר ומעניקות תחושת שובע. לכן, הקפידו לצרוך בימים הקודמים לצום מאכלים המרכיבים פחממות מורכבות כמו אורז מלא, לחם מלא, פסטה מחיטה מלאה, פירות מיובשים וגם טריים.
  4.  משקאות מתוקים וממתקים – הקפידו להימנע (בגלל הסיבה שצויינה לעיל) מהם. מאכלים כאלה מעלים את רמות האינגסולין בדם, מה שאמור לגרום, אח”כ, לתחושת רעב ואפילו עייפות.
  5. חלבונים – להמעיט. עיבוד החלבונים בגוף האדם, יותר חומרי פסולת שגורמים לגוף לאבד נוזלים שלא לצורך. אז כן, אפשר לצרוך, אבל לא להרבות בהם.

איך לעבור את הצום בקלות? צום תשעה באב, צום יום הכיפורים - לוקו0ט בלוג-קו0ט קלי-צום

ערב הצום

כל ההנחיות שצויינו לעיל רלוונטיות ליום הצום, ובייחוד ההמנעות מצריכת משקאות ממותקים. והכי חשוב – הקפידו להירגע, ולהיכנס לצום מתוך תחושה טובה, עד כמה שניתן. אולי תעודד אתכם העובדה, שקיימים כמה מחקרים שדווקא מראים את היתרונות בצומות יזומים לגוף ומדברים על התועלת שצומחת לגוף, למערכת העיכול ולמחזור הדם – בעצם אי האכילה.

 

 

 

 

איך לעבור את הצום בקלות? צום תשעה באב, צום יום הכיפורים - לוקו0ט בלוג-קו0ט קלי-צום

יום הצום

אז איפה אתם בצום? בין אתם הולכים להתפלל, עובדים או נחים בבית – הקפידו לשהות בתוך מקום מוצל. אם אפשר, גם חלל ממוזג יכול להקל מאד – והכלל הוא, שכל שהייה בשמש ואפילו מועטת – מייבשת את הגוף. וזה הדבר האחרון שאתם צריכים באמצע הצום.

 

 

 

 

איך לעבור את הצום בקלות? צום תשעה באב, צום יום הכיפורים - לוקו0ט בלוג-קו0ט קלי-צום

צאת הצום

אז הצום כבר יצא. איחוליי, עשיתם את זה! מה עכשיו ? קודם כל: לא רצים אל האוכל!

  1. נוזלים – קודם כל, שוברים את הצום עם נוזלים. מים או תה צמחים – יעשו את העבודה.
  2. ארוחה מלאה – לא מומלץ לאכול ארוחה מלאה מיד אחרי צאת הצום, אלא דוווקא משהו קליל כמו פרי או שייק פירות, וכמובן – לשתות! רק אחרי שעתיים אפשר לאכול כרגיל ובמתינות.
  3. אם שותים לא מגזימים – גם כשאתם שותים, הקפידו לשתות כמויות סבירות אך לא מוגזמות.

 

 

 

איך לעבור את הצום בקלות? צום תשעה באב, צום יום הכיפורים - לוקו0ט בלוג-קו0ט קלי-צום

מוצרי עזר – קלי צום

חודש לפני כל צום אנחנו נתקלים בביקוש עצום למוצר הזה. מה זה קלי-צום? בטבליות או בנוזל – לא משנה באמת – מכיל צמחי מרפא, תערובת צמחים סינית,  שמומלצים בחום ע”י מטפלים טבעוניים. קלי-צום מקנה תחושת שובע לאורך זמן, מונע תחושת חולשה וצמא באמצע הצום.

לרכישת קלי צום משופר -מגוון דגמים – מתאים גם לנשים הרות או מניקות (לפי הדגם הנבחר)

 

 

עיצוב - בלוג-קו0ט

פתוחים להצעות

הרבה אנשים פונים אלינו בשאלות – לגבי מוצרים שהם מחפשים בנרות או לגבי רעיון שהם רוצים לעשות אך לא יודעים איך. למשל, הכתבה הזו צמחה משאלה שנשאלנו – איך אפשר לעבור את הצום (תשעה באב / כיפור) מבלי להתעלף או לסבול יותר מדי? אם יש לכם רעיון מהפכני, אם חוויתם קושי במציאת מוצר / חומר מסויים או שסתם לא בא לכם להוציא מלא כסף בארץ על מוצרים יקרים שניתן להשיג בחצי מחיר ופחות ע”י קניה באינטרנט והזמנה מחו”ל –  ה”סוכן החכם”  מיועד בדיוק בשבילכם. מה זהה”סוכן החכם” ואיך זה קשור אלינו ואליכם בדיוק?

ה”סוכן החכם”, הוא בעצם מערכת להגשת בקשות – פשוטות, קלות או מורכבות – לכל מיני דברים שאתם מנסים להשיג בכלל – מבחינת זמינות – או מבחינת מחיר, כחלק מהמלחמה ביוקר המחיה. פנו אלינו ב”סוכן החכם”  , כיתבו לנו בפירוט ובקצרה, באופן ברור, מה אתם מחפשים – ונעזור לכם למצוא כל דבר. אהה, כן…. ואולי גם נכין על זה איזו כתבה :). מחכים לכם…

בהצלחה לכולם וצום קל ומועיל!

כתובת מקוצרת: https://lowc0st.co.il/0TA

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: תוכן מוגן