איך להחליף נורות הלוגן לפנסי הרכב שלכם? מדריך תמציתי!

איך להחליף להזמנה לוקו0ט במבצע

איך להחליף נורות הלוגן לפנסי הרכב שלכם? מדריך תמציתי!

רוצים לקנות נורה לפנסי הרכב אך לא בטוחים איזה סוג אתם צריכים? רוצים לדעת איך להחליף נורות הלוגן לפנסי הרכב שלכם? כבר לא צריך להסתבך: טיפים והמלצות לרכישה במדריך קצר ולענין! וגם בונוס: איך מחליפים ומשדרגים תאורה פנימית לרכב בדקה אחת בלבד? כל הפרטים בכתבה שלפניכם!

אז הנורה נשרפה ואתם מעוניינים לקנות נורה חליפית? רוצים לדעת לדעת איך מחליפים נורות הלוגן לפנסים של הרכב לגמרי בעצמכם? הכתבה הזו כולה בשבילכם! תוכלו לקבל כמה טיפים חיוניים – עם אילו נורות לא כדאי להתעסק ואיזה נורות לרכב מומלצות.
למעשה, אנחנו ממליצים לקרוא היטב את המדריך, לברר בדיוק מה אתם צריכים ולתכנן את הרכישה שלכם, כדי שלא תתקעו בלי נורה מתאימה ברגע  האמת. כך בעצם, תוכלו לחסוך מאות שקלים בשנה, בקלות!

ועכשיו נעבור לשאלה הכי נשאלת: איך מבררים איזה סוג נורה אני צריך לרכב שלי: מאזדה, הונדה, טויוטה, פיאט, רנו, סיטרואן, יונדאי, סובארו וכו’ וכו’. חשוב רק לדעת, שסוגי הנורות הם אוניברסלים, ואם יצרן הרכב דורש נורה X, לא מן הנמנע שגם ברכב אחר ישתמשו באותה הנורה בדיוק.

איזה נורה מתאימה לרכב שלי?

הרבה אנשים שואלים אותנו איך למצוא סוג נורה מתאים לרכב שלהם, וכמובן שהתשובה תלויה בסוג הרכב ובנורה הספציפית, אז הנה כמה שיטות:

  1. בודקים את הנורה – השיטה הכי קלה. לוקחים את  הנורה הישנה ובודקים מה כתוב עליה.
  2. ספר רכב / יצרן –  אם שמרתם את ספר הוראות התחזוקה והטיפול של הרכב – תוכלו לראות בדיוק באיזה נורות הרכב שלכם משתמש
  3. שואלים את המוסכניק שלכם – ביננו, אתם מוציאים לא מעט כסף אצל המוסכניק, ואם כבר קפצתם לביקור פשוט תשאלו.

כמו שכתבנו לעיל, סוג הרכב הוא רק דרך לשייך את סוג הנורה והשימוש שלה, אבל הנורות הן אוניברסליות ומתאימות לכל הרכבים לשימושים שונים – כל רכב ומקרה לגופו! לא הסתדרתם? צרו קשר – ונשמח לסייע!

 

סוגי נורות לפנסי הרכב + מושגים כלליים

לפני שנתחיל, חשוב להכיר כמה מושגי יסוד בכל הנוגע סוגי הנרות, הצבע והחשמל ברכב:

  • סוג הנורה– קיימים מספר סוגים של נורות לפנסי הרכב:
    1. נורות לד – מחליפות את נורות הלהט הישנות והחדשות.     2. נורות קסנון – בעלות תפעול מורכב יותר, הן יקרות יותר ומפיקות אור חזק יותר.    3. נורות הלוגן – הסוג הכי נפוץ בכל כלי הרכב, סוג של חוט להט שיכול להחזיק שנים.
  • הספק / עוצמת אור – ההספק כידוע מסומל בואט (35W, 55W) ואילו עוצמת האור עומדת ביחס ישיר להספק, לדוגמה: נורת 55W תפיק אור בעוצמת 1550lm. מומלץ אגב לא לעבור את ה-55W, כדי לשמור על טמפרטורה תקינה ואורך חיים של כבלי החשמל ושאר החלקים.
  • צבע / טמפרטורה וגוון – מצויין באות K, כאשר המספרים מייצגים גווני צבע שונים. למשל: 3200K יהיה אור צהוב לבן, 2700K אור בגוון צהוב, ו-1500K כבר יקבל גוון כתום יותר.

בכתבה זו, לא נעסוק בפנסי לד / קסנון לרכב, אלא נתמקד בעיקר בנורות הלוגן סטנדרטיות.

 

נורות הלוגן או קסנון? נורות מומלצות לפנסי הרכב

מבין 3 הסוגים, אנו ממליצים על נורות הלוגן! והנה הסיבות: הן נפוצות, זולות, קלות להרכבה, אינן דורשות קיט, לא מסכנות את הרכב / חשמל שלכם ותמיד אפשר לקנות כמה מבלי לקרוע את הכיס!  כל מה שכתבנו כאן, פחות קיים בנורות קסנון או לד, עם הסתייגות קטנה: בתאורה פנימית, אנו די ממליצים לרכוש תאורת לד. קיימים מגוון מתאמים, הן חסכוניות באנרגיה, זולות, קלות להתקנה ומפיקות גוון אור שיחדש את מראה הרכב שלכם בצ’יק!

מאיפה משיגים נורות הלוגן?

אז מאיפה קונים נורות לפנסי הרכב בזול? מלוקו0ט כמובן. קיימים מספר סוגים של נורות הלוגן, שיכולות להתאים לאורות גבוהים, נמוכים, אורות דרך, אורות חניה, פנסי ערפל, איתותים ועוד. הן גם מתחלקות בגוונים השונים – צהוב, לבן-כחול וצהוב-לבן סטנדרטי.
חשוב לשים לב מה אתם קונים: נורות לפנסים החיצוניים או לתאורה פנימית (כמו תא-מטען, דלת וכדומה).

אור רגיל סנדרטי – הכי מומלץ! אם אתם מסתבכים – לכו על הסוג הזה! מתאים בד”כ לאור דרך, אורות יום / אורות גבוהים / אורות דרך / אורות נמוכים / פנסי ערפל ועוד. נורות מהדגמים הבאים:

H1 H3 H4 H7 H8 H11 9005 HB3 9006 HB4 –  הספק 60W – 12V – 3000-4000K – בגוון צהוב

איך להחליף תאורת הלוגן לרכב לדים נורות הלוגן זינון LED לרכישה אונליין לוקו0ט מומלץ

להזמנה אונליין לוקו0ט

 

אור בגוון צהובלמשקיעים ברכב, מראה מיוחד ובולט. מתאים בד”כ לאור דרך, אורות יום / אורות גבוהים / אורות דרך / אורות נמוכים / פנסי ערפל ועוד:

H1 H3 H4 H7 H8 H11 HB3 9005 HB4 9006 – הספק 55W/60W – 3000K – גוון צהוב

איך להחליף תאורת הלוגן לרכב H1 H3 H4 H7 H8 XENON HELOGEN להזמנה לוקו0ט במבצע

להזמנה אונליין לוקו0ט

 

אור בגוון לבן – כחולחזק יותר מהסוג הסנדרטי, מראה בולט במיוחד ויוקרתי. מתאים בד”כ לאור דרך, אורות יום / אורות גבוהים / אורות דרך / אורות נמוכים / פנסי ערפל ועוד:

H1 H3 H4 H7 H8 H9 H11 9005 HB3 9006 HB4 – הספק 55W – 6000K – בגוון לבן

איך להחליף תאורת הלוגן לרכב H1 H3 H4 H7 H8 XENON HELOGEN לוקו0ט לקניה בזול

להזמנה אונליין לוקו0ט

איך מתקינים נורות ברכב? מדריך כללי

כשמדובר בהתקנה / הרכבה של נורות לפנסים של הרכב מסוג הלוגן, מסתבר שאפשר לעשות זאת גם לבד

התקנה של אורות דרך / גבוהים

העיקרון הוא דומה בכל המכונית, והבדיקה הראשונית היא: דרכי הגישה. עליכם לוודא שיש לכם אפשרות להגיע לבית המנורה בקלות יחסית. לא תמיד זה קל, אבל זה בהחלט אפשרי. אם אתם מסתבכים – קפצו להערות המיוחדות הכתובות למטה.

  1. הרימו את מכסה המנוע – אתרו את בית המנורה אותה אתם רוצים להחליף. על-פי רוב, אין צורך לפרק את הפנס (ואם יש צורך, קראו את ההערות החשובות שצירפנו למטה).
    איך להחליף תאורת הלוגן לרכב H11 9005 HB3  פנסים לרכב הרכב לרכישה אונליין לוקו0ט מומלץ
  2. לאחר שאיתרתם את בית הנורה – הסירו את המכסה (מגן מפני אבק ונוזלים) – ייתכן שיהיו כאו תופסנים ו/או סיבוב שתצטרכו לבצע (משתנה מדגם לדגם)
    איך להחליף תאורת הלוגן לרכב H11 9005 HB3  פנסים לרכב הרכב לוקו0ט לקניה בזול
  3. מישכו החוצה את המנורה – כשהיא מחוברת עדיין לתושבת שלה
    איך להחליף תאורת הלוגן לרכב H11 9005 HB3  פנסים לרכב הרכב להזמנה לוקו0ט במבצע
  4. נתקו את הנורה הישנה מהתושבת – מומלץ לעשות זאת בזהירות ובהפעלת כוח סביר. אין צורך להאבק בנורה, כדי שחלילה לא תתנפץ לכם בידיים.
    איך להחליף תאורת הלוגן לרכב H1 H3 H4 H7 H8 XENON HELOGEN לרכישה אונליין לוקו0ט מומלץ
  5. החזיקו את המנורה בזהירות – אין לגעת בגוף המנורה, אלא רק בחלק התחתון שלה. כל מגע עם הזכוכית, עלולה להשאיר כתמי שמן (שומנים) ולכלכוך על המנורה, מה שעלול לגרום לשריפת המנורה עם עליית הטמפרטורה. השתמשו בחתיכת בד או כפפות אם צריך.
    איך להחליף תאורת הלוגן לרכב H1 H3 H4 H7 H8 XENON HELOGEN לוקו0ט לקניה בזול
  6. חברו את הנורה החדשה לתושבת – רק לאחר שחיברתם אותה היטב בזהירות המתבקשת, אפשר להמשיך לשלב הבא
  7. החזירו את הנורה יחד עם התושבת אל מקומה – ייתכן שגם כאן, כמו בשלבים הקודמים, יהיה עליכם להכניס את הנורה בסיבוב ו/או להשתמש בתופסנים.
    איך להחליף תאורת הלוגן לרכב H1 H3 H4 H7 H8 XENON HELOGEN להזמנה לוקו0ט במבצע
  8. בצעו בדיקת תקינות – ורק לאחר מכן – כסו בעזרת המכסה (המגן מפני אבק ונוזלים)

כמו שכבר נכתב, ייתכן שיש שונות בין רכב לרכב – לפי יצרן וסוג דגם – אבל כאן השתדלנו לספק קווים מנחים כלליים.

צריכים עזרה? שלחו לנו תמונה של הנורה / דגם נורה או דגם של הרכב ונשמח לסייע!

הערות חשובות

  • התקנה בלתי אחראית יכולה לגרום לקצר, לשריפת הנורה ולנזקים אחרים.
  • התקנה עצמאית – היא על אחריות הרוכש/מתקין בלבד. עשו זאת רק אם אתם מבינים מה אתם עושים.
  • המידע המובא כאן הוא לנוחיותכם ואין לראות בו המלצה כלשהיא.
  • אנו בהחלט ממליצים להעזר באיש מקצוע: מוסכניק או איש חשמל רכב  – כדי למנוע בעיות עתידיות.

 

תודה על הקריאה, אנחנו מאחלים לכם נסיעה בטוחה וזהירה!

עיצוב - בלוג-קו0ט

פתוחים להצעות

הרבה אנשים פונים אלינו בשאלות – לגבי מוצרים שהם מחפשים בנרות או לגבי רעיון שהם רוצים לעשות אך לא יודעים איך. למשל, פה התבקשנו לעשות קצת סדר בכל נושא התאורה ברכב: פנסים לאורות גבוהים / נמוכים או תאורה פנימית. אם יש לכם רעיון מהפכני, אם חוויתם קושי במציאת מוצר / חומר מסויים או שסתם לא בא לכם להוציא מלא כסף בארץ על מוצרים יקרים שניתן להשיג בחצי מחיר ופחות ע”י קניה באינטרנט והזמנה מחו”ל –  ה”סוכן החכם”  מיועד בדיוק בשבילכם. מה זה ה”סוכן החכם” ואיך זה קשור אלינו ואליכם בדיוק?

ה”סוכן החכם”, הוא בעצם מערכת להגשת בקשות – פשוטות, קלות או מורכבות – לכל מיני דברים שאתם מנסים להשיג בכלל – מבחינת זמינות – או מבחינת מחיר, כחלק מהמלחמה ביוקר המחיה. פנו אלינו ב”סוכן החכם”  , כיתבו לנו בפירוט ובקצרה, באופן ברור, מה אתם מחפשים – ונעזור לכם למצוא כל דבר. אהה, כן…. ואולי גם נכין על זה איזו כתבה :). מחכים לכם!

כתובת מקוצרת: https://lowc0st.co.il/HCE

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: תוכן מוגן