חיסכון בחשמל: טיפים ועצות מועילות לקיצוץ בעלויות החשמל

חיסכון בחשמל: טיפים ועצות מועילות לקיצוץ בעלויות החשמל לוקו0ט

כל חודש (או חודשיים) אנחנו משלמים מאות שקלים לחברת החשמל כעובדה מוגמרת: מגיע חשבון, משלמים – ואין על מה להתווכח. איך אפשר להפחית את ההוצאות בצורה ודאית? הכל בכתבה שלפניכם – חלק ראשון בסדרה: כל מה שצריך וחשוב לדעת על חיסכון בחשמל.

כולם מדברים על “עולם ירוק”, עולם שבו האנרגיה הנדרשת לנו מיוצרת בתנאים שאינם מזהמים את הסביבה ומופקת בצורה “ירוקה”. נכון שהעולם צועד במגמה הזו אך עדיין – רוב הכורים בעולם פועלים ע”י אנרגיה אטומית או ע”י שריפת דלקים ופחמים, ועד שלא ייעשה השינוי המיוחל נצטרך להתמודד עם תשלום חשבון חשמל בתעריף גבוה, ועם זיהום האוויר. למרות המצב, יש מה לעשות ויש דרך לתקן, לגמרי בעצמכם: אם נשתמש במוצרי חשמל בצורה מושכלת – נצרוך בעצם פחות אנרגיה, מה שאומר שנשלם פחות ונזהם פחות את הסביבה. הטיפים והרעיונות שיובאו בכתבה שלפניכם מתאימות לכל עונות השנה וקשורות לשלל המכשירים החשמליים שנמצאים לכולנו בבית. אין כאן סודות, והכל ברור ופשוט. אז יאללה מתחילים – כל מה שצריך לדעת על חיסכון בחשמל.

 

טיפים לחיסכון בחשמל לוקו0ט

שעות עומס מול שעות שפל

חברת החשמל קובעת מהן שעות העומס והשפל. איך זה נקבע? ע”פ שעות ייצור החשמל ובהשוואה לשעות צריכה – בהתאם לכל עונה. ולמי שלא הבין, חברת החשמל מנסה לגרום לנו לצרוך חשמל דווקא בשעות “רגועות יותר”. למה? כי לייצר הרבה חשמל בשעות עמוסות – עולה יותר. אז השעות וההגדרות תוכלו לבדוק מול חברת החשמל. מומלץ גם לעיין בחשבונית שלכם – כדי לברר מול איזה תוכנית אתם עובדים: יש תוכנית עם תעריף אחיד, ויש תוכנית עם תעריף משתנה. אנחנו לא באים להמליץ על מסלול כזה או אחור – אבל אם תדעו, אז לפחות תדעו כיצד לתכנן צריכה של מוצרי חשמל בהתאם לשעות המועדפות והכדאיות.

מה זה אומר בתכלס? ניקח דוגמה פשוטה. כולנו מפעילים מכונת כביסה, ולפעמים אפילו מייבש. זה פעולה שצורכת חשמל רב ואף לוקחת זמן. לא נדרש מכם להיות בקרבת המכשיר, ומבחינתכם רק הייתם רוצים שהמכשיר יסיים את פעולתו כדי שתוכלו לשלוף את הבגדים החוצה. לכן, אם תתכנתו / תתזמנו את פעולת המייבש / מכונת כביסה לשעות השפל, קרי לשעות הלילה המאוחרות – תשלמו פחות חשמל – על אותה פעולה בדיוק, שבשעה אחרת היתה עולה יותר. (טינגגג….) כך תוכלו להשיג חיסכון בחשמל בצורה ניכרת.

 לוקו0ט איך לחסוך בחשמלהנחות לזכאים

יכול להיות שאתם או קרובי משפחתכם זכאים להנחות בתעריף החשמל ולא ידעתם? לפרטים נוספים אנו ממליצים לקרוא את ההערות בקישור וכן להתקשר למוקד חברת החשמל, על מנת לקבל פרטים נוספים. הנחות הם גם סוג של דרך להגיע לקיצוץ בתשלומים בכל הנוגע לחיסכון בחשמל.

 

דירוג אנרגטי

החוק במדינת ישראל מחייב לציין על כל מכשיר אלקטרוני “דירוג אנרגטי”. מה זה דירוג אנרגטי? ובכן זוהי סוגיה סבוכה, שיש הטוענים שהיא מלאה בסתירות ובהטעיות הציבור. נוסיף ונאמר שיש לקחת אותה בערבון מוגבל. בגדול, מדינות שונות בעולם (מדובר על משרדי האנרגיה, תעשייה, מסחר וכדו’) קבעו דירוג אנרגטי לצריכת מכשירי חשמל. למה? כדי לעודד את הצרכנים לצרוך פחות חשמל, קרי, לקנות מכשירי חשמל שצורכים פחות אנרגיה. כל זה חוסך למשק – מילארדי דולרים, בלי שום גוזמה. כמו”כ, זה נועד בראש ובראשונה, לגרום ליצרנים ולמשווקים להילחם על הצרכן – ובעצם לייצר ולשווק מוצרי חשמל חסכוניים בצריכתם האנרגטית.

אוקיי, מגניב. אז למה יש בעיה עם הדירוג הזה? מכמה סיבות: לפעמים הדירוג שמופיע אינו אמין – הווה אומר, שמה שמופיע על המדבקה, לא בהכרח משקף את צריכת החשמל בפוע. סיבה שניה היא, שלמדינות שונות, דירוגי אנרגיה שונים. ומה שנחשב בסין לחסכוני בחשמל, לא בהכרח עומד באמות מידה של מדינת ישראל וכדו’.

מחובתכם המוסרית והצרכנית, לרכוש מוצר שהוא בעל דירוג אנרגטי A, ולכל הפחות B. זה הכל. זה המינימום שאפשר לעשות – ובשימוש נכון – תוכלו לחסוך אלפי שקלים בשנה. חיסכון בחשמל מתחיל קודם כל במודעות, והרבה לפני שהמכשיר ניצב אצלם בבית, קרי עוד בשלב ההתעניינות, לפני הרכישה.

 

 

חיסכון בחשמל – על-ידי הפעלה מושכלת של מכשירי חשמל

איך להפעיל מכשירי חשמל? כמו שנראה לכם. טעות! לכל מכשיר חשמלי יש ספר הוראות. עכשיו נכון, זה נשמע נדוש, ולמה אני צריך ספר הוראות כדי להפעיל מסך או רדיאטור, הרי כולם יודעים איך מפעילים אותם. אז זהו, שלא. ניקח לדוגמה מכונת כביסה: לא באנו לדבר על הפונקציות השונות – אבל האם ידעתם שכל פונקציה מובדלת מחברתה – מבחינת צריכת מים וצריכת חשמל? חיסכון בחשמל יכול להתבטא בהמון אנרגיה וכסף: בשנה מדובר על עשרות אלפי ואטים ועל אלפי ליטרים! לכן, חובה לעיין במדריך למשתמש – כי הוא בא לספר לנו בעצם, כיצד כל פונקציה מתנהגת, ובעצם אפשר להבין כמה אנרגיה היא גוזלת. נביא כמה דוגמאות:

  • במכונת כביסה – כביסה קצרה לבגדים ללא כתמים (כן, יש דבר כזה, כי לא כל בגד הוא מלוכלך) – חוסכת לכם המון חשמל והרבה מים.
  • חם מדי – מי אמר שחייבים כביסה ב-60 מעלות. אם 30-40 מעלות מתאימים לכם – לכו על זה.
  • סחיטה – בדומה לזה – מי אמר שחייבים סחיטה של 1100 סל”ד? זה גם הורס את הבגדים וגם לא נצרך. נסו להוריד את המהירות, וע”י כך תחסכו חשמל וגם תשמרו על הבגדים שלכם. גם כאן, תוף שאינו מלא עד הסוף, מניב תוצאות טובות יותר.
  • תוף כביסה שאינו מלא עד הסוף – צורך פחות אנרגיה וגם משפר את יעילות כיבוס הבגדים.
  • במזגן – אם תדעו איך להפעיל אותו באמת, תחסכו המון כסף: בחורף – נסו להתחיל מ- 20 מעלות. תתפלאו שגם בטמפ’ כזו החדר יתחמם.  בקיץ – נסו לכוון את המזגן ל-25-26 מעלות – אותו כנ”ל בדיוק. מזגן חדש, תקין ומתפקד – יניב לכם תחושה נעימה בחדר. רוצים יותר מזה? אין בעיה – הורידו או העלו מעלה אחת. כל מעלה כזו – מתורגמת לצריכת אנרגיה מוגברת. מיצאו מה שנוח לכם.
  • הולכים לישון? מצויין. הכניסו את המזגן למצב לילה. בגדול, כל מזגן מתנהג אחרת, אבל הרעיון הוא שמאחר ונרדמתם – הוא יעבוד פחות, ואתם לא תשימו לב.
  • מצב חיסכון במזגן – יכול לספק את אותה התוצאה עם פחות צריכת חשמל – נסו והיוכחו.
  • במייבש – נסו לייבש כביסה בחוץ, על החבל וכדו’ – עד לרמה מסויימת של לחות. רק לאחמ”כ הכניסו אותו למייבש. תתפלאו באיזו מהירות הבגדים ייתביישו, וכמה חשמל תחסכו, מכיוון שלא הייתם צריכים להפעיל את המייבש למשך שעה ויותר. אם תבינו איך המייבש שלכם פועל – תדעו גם באיזו תכנית להשתמש וכמה זמן נדרש להפעיל אותה כדי להפיק ממנה את המירב. כמובן שגם לכמות הבגדים יש משקל נוסף ביעילות המייבש. כמו”כ, אמהות רבות מעידות, ששימוש במייבש שוחק את הבגדים.
  • תנור אפיה – אחד המכשירים הכי זוללי-אנרגיה שקיימים. מדובר על מאות מעלות שיש להם משמעות רבה. לכן, הקפידו להיות נאמנים למתכון ולזמנים.  אין סיבה שיעבוד סתם, אם אתם לא משתמשים בו
  • מקרר – בגל מקרר מודרני ישנה אפשרות לכוון את הטמפ’- במקרר עצמו וגם בתא ההקפאה. נסו להעלות את הטמפ’ – עד לרמה בה אתם מרגישים שהתפקוד השוטף של המקרר והמקפיא לא נפגעים. המקרר יעבוד פחות, יצרוך פחות אנרגיה עקב מיעוט במחזורי קירור – ואתם תשלמו פחות.
  • כולם אוהבים להתקלח – אז גם אם מדובר בחורף, נסו כמה שיותר להסתמך על פעולת דוד-השמש שברשותכם. אם אין לכם דוד שמש, קיראו בהמשך על תחזוקה נכונה של דוד-חשמל.

יש עוד הרבה מכשירי חשמל שיש בהם כללים וחוקים שונים, אבל העיקרון הוא כזה: הכירו את המכשיר, כדי לדעת איך להשתמש בו בצורה הכי טובה ונכונה.חיסכון בחשמל קשור בקשר אדוק לשימוש נכון במוצרי החשמל שלכם.

 

צרכנים סמויים – אגדה או סיפור אמיתי?

בנוסף, ישנה “אגדה” המספרת, שכל מכשיר חשמל המחובר לחשמל, גם הוא אינו מופעל צורך חשמל. נכון או לא נכון? נכון מאד. אך נצטרך לסייג:

אם מדובר במצב סטנד-ביי או שינה – אזי המכשיר צורך אנרגיה נמוכה – שזה גם יכול להיחשב לפעולה שתורמת בכל הנוגע לחיסכון בחשמל. דוגמאות : מסכים, מדפסות וכדו’. אם אתם לא חייבים, אפשר לכבות. אני יכול לספר לכם שיש לי רסיבר בבית, על מצב כבוי. גם כשהוא כבוי הוא די חם, משמע שמשהו שם “עובד” – מכשיר כזה אפשר לנתק מהחשמל. מכשירי חשמל כמו מטענים, שאינם מחוברים לטלפון – גם הם צורכים חשמל, אך בצורה מזערית.

אז אם יש לכם מכשירי חשמל שגיליתם שהם צורכים אנרגיה גם כשאתם לא משתמשים בהם, כמו מדפסות, מסכים, מערכות רמקולים וכדו’ – שיקלו לנתק אותם.

 

מוצרים מומלצים לחיסכון בחשמל

רוצים לרתום את הטכנולוגיה כדי לחסוך בחשמל? קיבצנו לכם מספר מוצרים שבטוח תאהבו

טיימר אנלוגי - שעון שבה המתחבר לשקע ביתי

טיימרים לתזמון פעולות מכשירי חשמל – ניתן להשיג כאן.

 

נורות לד חסכוניות ועוצמתיות – ניתן להשיג כאן.  את כל הנורות הקיימות במלאי – תוכל ולמצוא כאן.

מתג חכם אלחוטי - שליטה על הנעשה בבית מרחוק

מתג חכם אלחוטי – שליטה על הנעשה בבית מרחוק – מגיע ב-3 דגמים – ניתן להשיג כאן

 

סוויץ’ אלחוטי – לשליטה בתאורת הבית  – מכל מקום – ניתן להשיג כאן

 

מכשיר לבדיקת צריכת חשמל במכשיר המחובר אליו – עם צג דיגיטלי – ניתן להשיג כאן.

 

טיימר אנלוגי - שעון שבת המתחבר לשקע

טיימר אנלוגי – שעון שבת המתחבר לשקע – תזמון ל-24 שעות – ניתן להשיג כאן

 

טיימר לדוד מים חשמלי – להפעלה חסכונית – ניתן להשיג כאן

 

סוויץ אלחוטי - שליטה מלאה

סוויץ’ אלחוטי – שליטה מלאה על מכשיר חשמל-  מכל מקום בעולם – ניתן להשיג כאן

 

ולסיום: לא חייבים להפעיל מדיח כלים, אפשר גם לשטוף את הכלים בידיים – הכלים יוצאים נקיים יותר וחסכתם שימוש בחשמל לכם ולעולם. מברשת לניקוי כלים + מיכל סבון מובנה – מתאים גם לשומרי שבת – תוכלו להשיג כאן.

 

עיצוב - בלוג-קו0ט

פתוחים להצעות

הרבה אנשים פונים אלינו בשאלות – לגבי מוצרים שהם מחפשים בנרות או לגבי רעיון שהם רוצים לעשות אך לא יודעים איך.הכתבה הזו צמחה, מעצם השאלה איך מגיעים לחיסכון בחשמל בצורה קלה מבלי להשתגע. אם יש לכם רעיון מהפכני, אם חוויתם קושי במציאת מוצר / חומר מסויים או שסתם לא בא לכם להוציא מלא כסף בארץ על מוצרים יקרים שניתן להשיג בחצי מחיר ופחות ע”י קניה באינטרנט והזמנה מחו”ל –  ה”סוכן החכם”  מיועד בדיוק בשבילכם. מה זה ה”סוכן החכם” ואיך זה קשור אלינו ואליכם בדיוק?

ה”סוכן החכם”, הוא בעצם מערכת להגשת בקשות – פשוטות, קלות או מורכבות – לכל מיני דברים שאתם מנסים להשיג בכלל – מבחינת זמינות – או מבחינת מחיר, כחלק מהמלחמה ביוקר המחיה. פנו אלינו ב”סוכן החכם”  , כיתבו לנו בפירוט ובקצרה, באופן ברור, מה אתם מחפשים – ונעזור לכם למצוא כל דבר. אהה, כן…. ואולי גם נכין על זה איזו כתבה :). מחכים לכם…

אז עד כאן להיום, מקווים שתזכו ליישם את העצות המועילות ולשלם הרבה הרבה פחות בחשבונות החשמל שלכם.

 

כתובת מקוצרת: https://lowc0st.co.il/IqGUG

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: תוכן מוגן