שרירים תפוסים – למה זה קורה לנו? + טיפים למניעה ושחרור

פריצת דיסק צוואר תפוס כאבי גב מסאג'רים לוקו0ט

שרירים תפוסים הם “מכת מדינה”: אין מי שלא סבל מהם ואין מי שלא סובל מהם בפועל! למה השרירים שלנו מחליטים להיתפס לנו ככה “באמצע החיים”, מה ניתן לעשות ואיך אפשר למנוע את זה?

רוב הסיכויים שברגעים אלו ממש, השרירים שלכם תפוסים. איך אנחנו יודעים? שאלנו את המומחים. כל אדם שניקח, אם נלחץ לו במקומות הנכונים והרגישים – יצרח מכאבים. וזה למה? כי לכולנו יש שרירים תפוסים, באורך קבע. לצערנו, רבים לא מודעים לכך – ולכן גם לא נעשה עם זה כלום. אך לאלה ממכם , בעלי המודעות הגבוהה לגוף, שעוד שוקלים לטפל בבעיה, יש לנו כמה דברים מעניינים בשבילכם.

 

 

 

כאבי גב פריצת דיק פיזיותרפיה שיקום לוקו0ט מסאג'

השרירים – הכוח המניע של הגוף

ראשית, חשוב להבין מהו “שריר”. אוקיי, אז זה סוג של רקמה של תאים מוארכים שמסודרים בסדר מסויים (תארו לכם חבל שעשוי ממספר חוטים, שגם הם עשויים ממספר חוטים – כל אלה מרכיבים את החבל). מה כל-כך מיוחד בשריר, אתם שואלים? ובכן, השריר מסוגל להתכווץ: מה שבעצם אומר שהוא יודע “לדחוף” וגם “למשוך”. השריר יכול להפעיל כוח – זה יכול לבוא לידי ביטוי בהליכה, הרמת משאות ואפילו קימה משיבה על הספה, וכן על זה הדרך. עכשיו נסו לחשוב: יש משהו שאתם עושים היום שלא מערב איזושהיא פעולה של שריר? ודאי שלא.

 

 

 

שרירים תפוסים כאבי גב פתרונות מכשירים לוקו0ט

שרירים תפוסים  – “מכת מדינה”

מסתבר שהבעיה נפוצה: לא רוצים להלחיץ אבל כ-55% מהאוכלוסיה סובלים לפחות פעם אחת בשנה מכאבי גב. ומכלל האוכלוסיה – 80% סובלים מבעיות גב כאלו או אחרות (גם מינוריות נחשב), כאשר 45% מתוכם סובלים מכאבי שרירים ושרירים תפוסים. אצל מבוגרים, אגב, הבעיה רק מחריפה. ומה לגבי היחס בין גברים לנשים? נשים סובלות יותר: 64% לעומת 47% אצל הגברים – התלוננו על כאבי גב,  ואילו לגבי שרירים ושרירים תפוסים – 50% לעומת 40% בהתאמה. אצל ילדים אגב, התופעה לא נפוצה, אך כשעולים עם הגיל, ומתאמצים פה ושם במשחק במגרש או בחוג, מופיעים מדי פעם שרירים תפוסים.

אז מבלי להלאות אתכם בנתונים, מדובר אכן בתופעה נפוצה, שיש שבחרו לחיות איתה שלא במודע, יש שהתייאשו והשלימו עם זה ויש שהחליטו לטפל בכך. לפני כן, בואו נראה למה זה קורה: למה השרירים שלנו תפוסים כל הזמן?

 

 

 

 

למה השרירים שלנו מתפסים? לוקו0ט

למה השרירים שלנו נתפסים

קיימים מספר גורמים עיקריים שבגינם שרירים יכולים להיתפס. נמנה כמה עיקריים מהם:

יציבה – זוהי הפוזיציה בה אנו עומדים (ואפילו יושבים – אבל תכף ניגע בזה), הולכים ומרימים דברים – זהו מאזן הכוחות בין חלקי הגוף השונים. יציבה נכונה, לא מאמצת את הגוף ומטיבה איתו לאורך זמן.

ישיבה – אנו יושבים לפחות במחצית הזמן כשאנו ערים. אם הגב מכופף, הרגליים אינם ניצבות לקרקע והצוואר לא מיושר והראש מביט קדימה (בדיוק לאן הוא צריך להבין) – אנחנו עושים עוול לשרירים שלנו.

פעילות לא מתונה – או במילים אחרות: מאמץ. אין שום רע במאמץ, אבל אם משתמשים בגוף בצורה לא נכונה, יכולים לגרום לנזק, נקודתי ו/או בלתי הפיך/לטווח הארוך. גם כשאנו בפעילות, כמו הרמת משאות, יש לעשות זאת בצורה נכונה. לדוגמה: אם נרצה להרים משא כבד, נשתמש בשרירי הרגליים, כדי להקל מעל שרירי הגב והכתפיים – ולכן בעצם נתכופף בצורה נכונה.

שינה – מבלי להיכנס לויכוח הנצחי לגבי כריות ומזרנים אורטופדיים, נאמר כלל אחד: ברור לכולם שאם המזרון והכרית “לקויים” – אזי יכול להיגרם נזק לגב ולשרירים. איך יודעים? מרגישים. לא משנה מה ימכרו לכם ולא משנה מה תבחרו לקנות – בסופו של יום (לילה) – לא הכרית ולא המזרן אמורים להכאיב לכם.

גוף חלוד – אם אתם לא בכושר, השרירים שלכם מזדקנים, וכנראה שהם לא עומדים בקצב החיים המשוגע בו אתם חיים. כל מאמץ קטן, מעמיס עליהם – והשרירים התפוסים נותנים את אותותיהם.

מתח – וסטרס, גם הם דברים שיכולים לכווץ לכם את השרירים. למה? זה מנגנון שטבוע בנו: אם אנחנו במתח ודרוכים, ככה הגוף נראה.

 

 

 

 

 

טיפים לשחרור שרירים תפוסים - לוקו0ט לוקוסט

מוצרים ורעיונות – לטיפול בכאבי גב, שרירים תפוסים

אם עדיין לא התייאשתם ואתם בעד לעשות משהו עם השרירים התפוסים שלכם, אז מהר מאד תגלו שזה אפשרי ושזה יכול לשפר לכם את איכות החיים מן הקצה אל הקצה, הנה כמה טיפים, רעיונות ומוצרים שיכולים לסייע לכם בדרך להשגת המטרה:

  • פעילות – אם תצליחו להסיר את החלודה מהגוף שלכם, תוכלו לחזק את השרירים שלכם ואפילו לבנות אותם. ממילא, כל עומס מזדמן, אם הוא לא קיצוני – השרירים שלכם יוכלו להתמודד איתם בכבוד.  נקודה נוספת, פעילות גופנית מתונה וזהירה, דווקא מקלה על כאבי גב. השרירים תפוסים, נסו הליכה למשך 40 דק’. אחרי האימון הקצר הזה , מובטח לכם שתרגישו טוב יותר.
  • מנוחה – לא, לא, לא. למה הכוונה? רבים חושבים שאם השרירים נתפסים, אז צריך להיזרק היישר אל המיטה ולצאת משם רק אחרי שבועיים. תתפלאו, אבל זה דווקא מחריף את הבעיה. רופאים ופיזיותרפיסטים ממליצים להמשיך להניע את הגוף. זה מקל על ההחלמה וגם עוזר מבחינה מנטלית. בקיצור: רוצים לנוח? אין בעיה, בקטנה ממש. נסו לשמור על שגרה – זה כבר יכניס לשרירים התפוסים שלכם.
  • מתח – כבר כתבנו על כך למעלה. מה שאתם צריכים זה משהו שיפיג לכם את המתח. מה זה יכול להיות? זו כבר שאלה אינדיבידואלית: סרט טוב (בישיבה נכונה כמובן), שיחה טובה, מוזיקה, בילוי או מפגש, טיול וכן על זה הדרך. נסו כל דבר שיכול להרגיע אתכם, אך עשו זאת באופן קבוע, גם אם זה “לעיתים רחוקות”. על ידי-זה תוכלו לשמור על קצב רגוע יותר בחיים שלכם ועל שרירים רפויים יותר.
  • ישיבה נכונה – במיוחד אם אתם עובדים מול מחשב. הקפידו לשבת נכון. למעלה כתבנו איך צריך לשבת, אבל הבדיקה הפשוטה ביותר זה הכאב או הנוחות הכרוכים בישיבה שלכם.
  • יציבה – עם תנוחה נכונה של הגוף שלכם, בעמידה, בישיבה ואפילו במהלך ההליכה – תוכלו להקל על מאמץ השרירים שלכם. הנה סרטון וידאו קצר שמתאר את הבעיה ואף מציע מספר תרגילים (קיימים אגב אינספור סרטונים ביוטיוב)

שחיה – כהמשך לנושא הפעילות, שחיה מפעילה חלקים רבים משרירי הגב, ובמקרים רבים (למעט פגיעה צווארית) מומלצת מאד לחיזוק שרירי הגב ויכולה למנוע שרירים תפוסים.

 

 

איך לשחרר שרירים תפוסים ולהקל על הסבל של כאבי גב

בקבוק חם – לשימוש מים קרים או חמים – מתאים לטיפול בחבלות וגם לשרירים תפוסים, צוואר או גב תפוס – להקלה על כאבי גב וכדומה. להזמנה

סטרס לחץ כאבי גב שרירים תפוסי כאבים מסאג' לוקו0ט פריצת דיסק צוואר תפוס כאבי גב מסאג'רים לוקו0ט

 

 

מסאג’ר ידני – סיני או אירופאי, מכל סגנן וסוג שתרצו. דורש קצת מאמץ ויחס מבן הזוג – אבל שווה את זה. לקניה

שרירים תפוסים כאבי גב פתרונות מכשירים לוקו0טכאבי גב פריצת דיק פיזיותרפיה שיקום לוקו0ט מסאג'פריצת דיסק צוואר תפוס כאבי גב מסאג'רים לוקו0ט

 

 

חגורות אלסטיות – חגורות התנגדות – מגוון סוגים, לחיזוק שרירי הגב – כדי למנוע את כאבי הגב הבאים שלכם. לרכישה

סטרס לחץ כאבי גב שרירים תפוסי כאבים מסאג' לוקו0טפריצת דיסק צוואר תפוס כאבי גב מסאג'רים לוקו0טכאבי גב פריצת דיק פיזיותרפיה שיקום לוקו0ט מסאג'

פריצת דיסק צוואר תפוס כאבי גב מסאג'רים לוקו0טסטרס לחץ כאבי גב שרירים תפוסי כאבים מסאג' לוקו0טפריצת דיסק צוואר תפוס כאבי גב מסאג'רים לוקו0ט

 

 

 

צווארון רפואי אורתופדי – לתמיכת הצוואר, למניעת החמרה של כאבים ונזק פיזיולוגי ולהקלה על כאבים. מעולה בשביל תקופת החלמה, מתאים גם במצבים של שרירים תפוסים, פיזיותרפיה ושיקום. לקניה

סטרס לחץ כאבי גב שרירים תפוסי כאבים מסאג' לוקו0טשרירים תפוסים כאבי גב פתרונות מכשירים לוקו0טכאבי גב פריצת דיק פיזיותרפיה שיקום לוקו0ט מסאג'

 

 

 

מדבקות לשרירים תפוסים וכאבי גב – המדבקה שתקל על הכאבים שלכם, מתאים גם לחבלות שונות, רק שתהיו בריאים. להזמנה

כאבי גב פריצת דיק פיזיותרפיה שיקום לוקו0ט מסאג' פריצת דיסק צוואר תפוס כאבי גב מסאג'רים לוקו0ט

 

 

 

רמקול בלוטות’ נייד – אחד הדברים שמסייעים להחלמה ובכלל, להימנע משרירים תפוסים היא רגיעה! לכן, חשבנו גם על הרמקול הנייד הזה, בו תוכלו לנגן כל מוזיקה מרגיעה שתרצו. לרכישה

שרירים תפוסים כאבי גב פתרונות מכשירים לוקו0ט

כריות חימום/קירור – רב פעמית – לחימום במיקרו – מתאים לשרירים תפוסים ולחבלות – מסייע ומקל על הכאבים. לשימוש קר או חם. לקניה

כאבי גב פריצת דיק פיזיותרפיה שיקום לוקו0ט מסאג'

 

 

מסאג’ אלקטרודות לשרירים – לשחרור שרירים תפוסים באמצעות פולסים חשמליים. מכשיר מומלץ, שנוטים להשתמש בו גם במכוני פיזיותרפיה. להזמנה

פריצת דיסק צוואר תפוס כאבי גב מסאג'רים לוקו0ט

 

 

משענת לכסא – גב – מתאימה אגב גם למושב הרכב וגם לכסא העבודה ממש ליד שולחן המחשב שלכם. לתמיכת גב וכדי שסוף סוף תשבו כמו שצריך. לקניה

סטרס לחץ כאבי גב שרירים תפוסי כאבים מסאג' לוקו0ט

 

 

חושבים שחסר משהו? אנחנו רוצים לדעת מזה :  המשיכו לפסקה הבאה!

 

עיצוב - בלוג-קו0ט

פתוחים להצעות

הרבה אנשים פונים אלינו בשאלות – לגבי מוצרים שהם מחפשים בנרות או לגבי רעיון שהם רוצים לעשות אך לא יודעים איך. למשל, הכתבה הזו צמחה משאלה שנשאלנו –  מה אפשר לעשות עם כאבי גב ושרירים תפוסים, איך מתמודדים, מה קונים – ומה יש ללוקו0ט להציע? אם יש לכם רעיון מהפכני, אם חוויתם קושי במציאת מוצר / חומר מסויים או שסתם לא בא לכם להוציא מלא כסף בארץ על מוצרים יקרים שניתן להשיג בחצי מחיר ופחות ע”י קניה באינטרנט והזמנה מחו”ל –  ה”סוכן החכם”  מיועד בדיוק בשבילכם. מה זה ה”סוכן החכם” ואיך זה קשור אלינו ואליכם בדיוק?

ה”סוכן החכם”, הוא בעצם מערכת להגשת בקשות – פשוטות, קלות או מורכבות – לכל מיני דברים שאתם מנסים להשיג בכלל – מבחינת זמינות – או מבחינת מחיר, כחלק מהמלחמה ביוקר המחיה. פנו אלינו ב”סוכן החכם”  , כיתבו לנו בפירוט ובקצרה, באופן ברור, מה אתם מחפשים – ונעזור לכם למצוא כל דבר. אהה, כן…. ואולי גם נכין על זה איזו כתבה :). מחכים לכם…

אז עד כאן להיום, ואנו כולנו תקווה – שתהיו כולכם בריאים, ושלא תזדקקו לכל הציוד הזה, שתזכו לנהל אורח חיים בריא והשרירים שלכם יהיו גמישים ועליזים כל הימים. ואם כן, אז לפחות שתוכלו לעשות זאת בצורה כלכלית מושכלת.

כתובת מקוצרת: https://lowc0st.co.il/LCY

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: תוכן מוגן