מנורת לילה מעוצבת – DIY – מדריך הכנה להורים וילדים

מנורת לילה מעוצבת - DIY - מדריך הכנה להורים וילדים לוקו0ט בלוג-קו0ט

בכתבה הקודמת דיברנו אודות הפחד הקשור לחושך, הטבוע בנו עד מראשית האנושות; כתבנו על סיבות לפחד מחושך – והתייחסנו גם לעולמם של המבוגרים. כתבנו על השפעות שליליות של תאורה אליה אנו נחשפים במהלך השינה והצענו פתרונות לכך. כחלק מדרכי התמודדות עם הפחד של הילדים מהחושך, בין השאר, הצענו להכין מנורת לילה, מעוצבת אישית. בואו ללמוד איך עושים את זה נכון – יחד עם הילדים שלכם.

אין דבר טוב יותר מלהתמודד עם בעיה ואף לפתור אותה, בדרך מהנה ומועילה. בכתבה זו נעסוק, כמו שהבטחנו, בהכנת מנורת לילה מותאמת אישית, שהיא גם יפה, מעוצבת ומועילה, ושהיא גם דרך לשבת יחד עם ילדכם ולפתור בעיות יחד. אם תעשו זאת נכון, תוכלו גם לוודא שהמנורה הזו תוצא את כמות האור הדרושה, וע”י כך לא תפגע לכם בבריאות, שזה הדבר הכי חשוב. אז יאללה, מתחילים.

הכנת מנורת-לילה מעוצבת – החומרים הדרושים

מכיוון שאנחנו הולכים לוודא שמנורת הלילה לא תפגע לנו בבריאות, היא צריכה להיות ממוסכת. מה שאומר שהאור הבוקע ממנה יהיה ברמה שמתאימה לנו. לאילו מצרכים נזדקק:

  1. מנורה – הכוללת כמובן, גוף תאורה ונורה או נורות. העדיפות שלנו היא לנורות לד, מכיוון שהן לא פולטות חום, בעלות צריכת אנרגיה נמוכה במיוחד ובגלל שהן זולות מאד ועמידות לאורך זמן. השתמשו במנורה קיימת או רכשו אחת חדשה.
  2. אהיל או כיסוי למנורה – אפשר להכין בעצמכם, אפשר להשתמש במשהו שקיים לכם בבית או שאפשר להזמין אחד חדש. בכיסוי למנורה נשתמש לשתי סיבות: בשביל העיצוב ובשביל המיסוך (החלשת ועמעום התאורה)
  3. צבע – בספריי או צבע נוזלי- כדי לצבוע את מכסה המנורה או את האהיל – אם אתם רוצים
  4. טושים או מדבקות שקופות – כדי לעמעמם ולהחליש את האור הבוקע מהנורות. אפשרות נוספת היא כדי לשוות צבע אחר לאור הנפלט
  5.  נייר צלופן – כדי לשלוט בגוון האור הנפלט מהמנורה – אך אין זה מחייב.

אין צורך להשתמש בכל החומרים וכל מנורה לגופה (של מנורה), אתם תחליטו, לפי הצורך.

מאיפה משיגים?

כמו שכבר כתבנו, אם החומרים הדרושים קיימים לכם בבית – מצויין. אם לא, תוכלו להזמין את אחד המוצרים הבאים – כולם טובים, ואנחנו ממליצים על הפשוטים שבינהם – שטוחים ופשוטים להפעלה:

נורות לילה - ניידת, נדלקת במגע   

להזמנה ולצפיה בסוגים נוספים – לחצו כאן

לגבי אהילים / כיסויי נורות / מנורות תקרה לתלייה – את כולם אפשר להסב למנורת לילה לחדר שינה, שלכם או של הילדים. זה אפילו מתאים לפינת עבודה או סתם לעיצוב הבית. את כל הסוגים, תוכלו למצוא כאן – וכיד הדמיון הטובה עליכם – הכינו את מנורת הלילה הכי מדהימה.  הנה כמה דוגמאות:

aeProduct.getSubject()32866300838_22   aeProduct.getSubject()

     

לא משנה מה תיקחו, העיקר שתאהבו את זה ושזה יתאים לסביבה שלכם. יאללה ניגש לעבודה.

מנורת לילה מעוצבת - DIY - מדריך הכנה להורים וילדים לוקו0ט בלוג-קו0ט

שלבי ההכנה

שלבי ההכנה תלויים בתוצאה הרצויה. קיראו היטב, נסו עד שתגיעו לתוצאה המושלמת והרצויה מבחינתכם:

  • אם אתם משתמשים באהיל קיים  – אם הוא עשוי מבד וכדומה – אין צורך לטפל בו.
  • אם אם אתם משתמשים באהיל מזכוכית – ניתן לצבוע אותו בספרי צבע או בצבע נוזלי. תוכלו לצבוע מבפנים/מבחוץ בצבעים שונים – כדי לשוות אפקטים שונים של האור הנפלט. חשוב לומר שלכל שכבת צבע יש חשיבות: ויש הבדל בין שכבה “שקופה” לשכבה אטומה. לכן, אם אתם חשים ששכבת הצבע אינה מספיקה, צבעו והוסיפו שכבה נוספת.
  • אם אתם משתמשים בכיסוי למנורה – תוכל והלחליט אם להשאירו כך או לצבוע אותו כנ”ל, והדבר נתון להחלטתכם.
  • הציבו את מנורת הלד מתחת / בתוך האהיל או מכסה המנורה – הפעילו בתוך חדר חשוך ובידקו כיצד התאורה הנפלטת נראית: האם היא חזקה מדי, חלשה מדי, האם יש צורך להציב את כל ה”מארז” במקום רחוק יותר (התייחסנו להיבט זה בכתבה הקודמת) – זהו השלב הכי משמעותי, מכיוון שהוא קרוב לסיום.
  • עמעום האור הנפלט – חוץ משינוי מקום, תוכלו לעמעם את האור הנפלט ע”י צביעה שכבה אחת כל הנורה בטושים, או ע”י הנחת מדבקה על כל המשטח או על חלקו. אין פה נוסחה מדוייקת, פשוט נסו והגיעו לתוצאה המושלמת מבחינתכם
  • הוספת צבע – אוהבים צבעים? אפשר להניח גזיר נייר צלופן צבעוני על המנורה כדי לשלוט בגוון האור הנפלט ממנה (כמובן שאם רכשתם מנורה צבעונית המופעלת ע”י שלט – אין צורך בכך)

מנורת לילה מעוצבת - DIY - מדריך הכנה להורים וילדים לוקו0ט בלוג-קו0ט

וככה זה נראה אצלנו

שלוש סוגי מנורות, בלפני ואחרי – צילמנו גם בחושך, אז אנו מתנצלים מראש על התמונות המגורענות:

מנורה לחדר שינה – בעיצוב נקי ועתידני – לפני

מנורת לילה מעוצבת - DIY - מדריך הכנה להורים וילדים לוקו0ט בלוג-קו0ט

 

וככה זה נראה אחרי. מדובר אחרי הכל באור עדין, לא מסנוור, עמום במידה מסויימת, שמאפשר להתמצא בחדר

          

 

מנורה לחדר תינוקות – לפני. שימו לב איך הצבעים משתלבים בצורה מושלמת.

מנורת לילה מעוצבת - DIY - מדריך הכנה להורים וילדים לוקו0ט בלוג-קו0ט

 

ואחרי. בעיקר מיועד לשליפת חפצים משידת ההחתלה וכן להחתלה במצב שצריכים אבל לא רוצים להעיר את התינוק.

 

 

מנורה לחדר שינה של הילדות שנמצאת בתוך כוורת ענקית – לפני. יש לה מקום של כבוד בין שאר החפצים.

מנורת לילה מעוצבת - DIY - מדריך הכנה להורים וילדים לוקו0ט בלוג-קו0ט

ואחרי – עם גוונים השייכים לחדר. מהמנורה בוקע אור לבן עם גווני ורוד, מכיוון שהציפוי הפנימי נצבע בורוד, מה שיוצר סוג של זליגה ורודה בלילה.

  

משהו לסיום

הכל תלוי בצבעים בהם תשמשו או אם תקחו אהיל או בית נורה מוכן. כמו כן יש משמעות למיקום של הנורה בתוך כל החלל של החדר ועוצמת הפנס שאתם בוחרים. אם אתם צריכים עזרה בשלבי ההכנה או בבחירת החומרים, אתם מוזמנים לפנות אלינו.

עיצוב - בלוג-קו0ט

פתוחים להצעות

הרבה אנשים פונים אלינו בשאלות – לגבי מוצרים שהם מחפשים בנרות או לגבי רעיון שהם רוצים לעשות אך לא יודעים איך. למשל, הכתבה הזו צמחה משאלה שנשאלנו –  איך מתמודדים עם ילדים שמפחדים מהחושך, האם יש לנו מה לומר על כך ומה יש לנו להציע? כמובן שלא נשארנו אדישים – הכנו כתבה ואפילו מדריך לפעילות יצירה כיפית שאפשר להכין, הורים וילדים ביחד – והנה, פה סגרנו לכם את הפינה והצגנו גם את המדריך. אם יש לכם רעיון מהפכני, אם חוויתם קושי במציאת מוצר / חומר מסויים או שסתם לא בא לכם להוציא מלא כסף בארץ על מוצרים יקרים שניתן להשיג בחצי מחיר ופחות ע”י קניה באינטרנט והזמנה מחו”ל –  ה”סוכן החכם”  מיועד בדיוק בשבילכם. מה זה ה”סוכן החכם” ואיך זה קשור אלינו ואליכם בדיוק?

ה”סוכן החכם”, הוא בעצם מערכת להגשת בקשות – פשוטות, קלות או מורכבות – לכל מיני דברים שאתם מנסים להשיג בכלל – מבחינת זמינות – או מבחינת מחיר, כחלק מהמלחמה ביוקר המחיה. פנו אלינו ב”סוכן החכם”  , כיתבו לנו בפירוט ובקצרה, באופן ברור, מה אתם מחפשים – ונעזור לכם למצוא כל דבר. אהה, כן…. ואולי גם נכין על זה איזו כתבה :). מחכים לכם…

אז עד כאן להיום, ואנו כולנו תקווה – שתצליחו באמת ליישם את מירב הטיפים (ובשאיפה – את כל הטיפים), להפוך את העולם לירוק יותר והכי חשוב – לנסוע בזהירות, בצורה מתוכננת ובטוחה.

כתובת מקוצרת: https://lowc0st.co.il/OOL

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: תוכן מוגן